BVC och bowling

I måndags blev Malva 4 veckor och igår skulle vi till BVC. Malva hade sovmorgon, så det blev lite stressigt att få mat och kläder på innan vi gick till BVC. Väl där fick vi vänta en halvtimme innan vi fick komma in, så Malva fick lite mer mat. Malva hade gått upp 300g på en vecka och vägde 3720g. Dock försvann kanske 100g, när hon direkt efter kissade ner skötbordet. Huvudet var nu 35 cm i omkrets. Hon visade även Ingrid ett leende och kunde följa en leksak. Det gick inte så snabbt, men blicken var på leksaken och sen även på Ingrid när hon flyttade sitt huvud.
 
På eftermiddagen när Jimmy kom hem så testade vi nappflaskan för första gången. Jag hade pumpat upp lite mjölk, som vi värmde. Jimmy fick äran att testa med flaskan och det gick riktigt bra för att vara första gången. Det svämmade bara över lite från munnen två gånger.
 
 
På kvällen gick jag och Malva till Jimmys crossfit-träning. Linda var också där och tränade. Malva sov hela tiden. Efter träningen gick vi in till Big Bowl och Jimmy cyklade dit efter att han hade duschat. Celia fyllde år idag och vi var tio stycken som spelade. På en bana spelade Peter, Max, Rikard, Emil och Jimmy och på den andra tjejerna (Celia, Lena, Evelina och jag) + Johan. Själv var jag inte i bowlingform, precis som under de senaste gångerna. Malva vaknade efter halva spelet och jag, Jimmy och Evelina turades om att underhålla henne, så att jag skulle slippa ge henne mat innan vi hade spelat klart. Jimmy fick dock gå ifrån några rundor, för att byta blöja. Peter skulle vara snäll och spela för Jimmy, men jag tror inte han gjorde sitt bästa. Själv fick han 5 strikes på rad, medan han inte gjorde någon till Jimmy. Kul kväll och Celia verkade nöjd med sin födelsedag.
 

Kommentarer
Postat av: Anneli

Perfekt med nappflaskan! Då kan jag ju ta med mig Malva hem på måndag några dagar (lite lagom sådär), sen kan jag följa henne till stationen så kan hon ta tåget hem till Skåne igen!

Kram!

Svar: Vänta tills du hör henne skrika, så kanske du ångrar dig...;)
Helena

2013-01-23 @ 22:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0