Kalmar!

I söndags tog jag tåget tidigt mot Kalmar. Jag skulle döma i Elitettan igen. Det är skönast att åka tåg och slippa köra själv. På stationen i Kalmar blev jag hämtad av Stefan, en av mina assisterande. Bengan kom direkt till Fredriksskans. Det var perfekt väder för fotboll och en härlig plan. Det var IFK Kalmar och Sundsvalls DFF som möttes. De två låg inför matchen i botten av tabellen, så poängen var viktiga. Kalmar gjorde 1-0 tidigt och även 2-0 kom snabbt. I andra halvlek reducerade Sundsvall snabbt och pressade på, men Kalmar gjorde 3-1 i mitten av halvleken och sen blev det inga fler mål.
 
Efter matchen var jag hemma hos Nathalie och Johan. Riktigt roligt att träffa Nathalie igen. Hon var riktigt tjock om magen, eftersom det var mindre en än månad kvar innan deras bebis ska komma. De hade köpt hus i Lindsdal. Väldigt fint med en stor härlig trädgård. Johan gjorde mat. Stekt kyckling med potatis i ugn. Riktigt smaskigt! Vid sju tog jag tåget hem mot Malmö igen.
 
En riktigt rolig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0