Inneträning och korpen

Vi var fler på träningen igår, så vi spelade med tre lag. Vi började med att prata lite om hur vi spelar och sedan körde vi passningar som uppvärmning. Jag spelade med Lindita, Evelina, Tilda, Linda, Jimmy plus en målvakt. Vi började inte så bra och släppte in några bollar. Det tog fyra matcher innan vi gjorde mål, men sedan lossnade det och vi gjorde flera riktigt fina mål. Tyvärr avslutade vi sämre och släppte in tre snabba mål. Alice hade hittat målformen till sista matchen. Överlag ser det riktigt bra ut med spelet. Vi ligger bra i försvaret och många kommer med fart i anfallen. Det ska bli kul att spela cup i vinter!
 
På kvällen var det dags för sista korpenmatchen i höstserien. Vi hade "chans" att vinna, men den kändes liten på förhand. När Fernströms vann med typ 7-1, så var vi tvungna att vinna med 13-0. Jag och Claudio hoppade in under dagen, eftersom vi saknade två killar. Vi spelade med en mer tjej och visste att det skulle bli tufft. Tyvärr släppte vi direkt in en boll. Lite senare utökar de till 0-2. Vi har inte mycket spel och det känns som de har full kontroll. Vi lyckas ändå hålla 0-2 till paus. I pausen snackar vi om att ändra taktik och ligga med en tjej högt upp. Det visar sig vara lyckat. Ganska tidigt kommer jag helt fri och har Claudio med mig. Målvakten täcker Claudio, så jag får nästan öppet mål. En stund senare tåar Peter snyggt in 2-2. Vi ligger kvar högt och de kan snabbt ta ledningen igen, då de kommer lite för många mot Martin. Martin gör sedan några snygga räddningar och håller kvar oss i matchen. I slutet händer en olycklig tackling av vår målvakt på en av deras tjejer, som vrider knät. Det såg inte bra ut. Claudio lyckas i slutet sätta 3-3 på pass av Annamaria. Ritkigt bra att ta poäng idag. Hade Gustav varit med idag, så hade vi lätt vunnit. Seriesegern var ju redan körd, men jag tycker vi gör en bra serie och förlorar inte en enda match. Härligt jobbat av alla som har spelat!
 
Kvällen avslutades med bad med min lilla gosiga tjej, innan det var dags att påbörja min andra nattvecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0