Veckan går fort!

I tisdags på kvällen hade jag tänkt att träna med domarna, men det var inställt och bara jag och en kille kom, så det blev till att cykla hem. Matchen var spännande och det kändes så nära ett tag. Portugal var bättre, men det hade varit kul om Sverige skrällt.
 
I onsdags var vi på ögonakuten med Jimmy. Han hade fått svetsblänk på tisdagen och det såg ut som han var jätteledsen. Väldigt röda ögon, som bara rann och rann. Malva gillade att vara på sjukhuset. Korridoren var hur kul som helst att gå fram och tillbaka i och böja sig ner och peka på alla gula och röda prickar, som ledde in i de två väntrummen. Jimmy låg sen hemma hela dagen och blundade. Ida och Malte kom på besök. Vi åt gulaschsoppa och barnen lekte. Malte gillade Malvas hoppgunga och även många av hennes saker var goda att bita på.
 
 
På kvällen var det fotbollsträning. Vi var inte så många som vi brukar, men det var kallt och lite småregningt. Uppvärmningen var kvadraten och sedan några varv med teknik. Pass, volley, lår-volley, bröst-volley och nick. Jag och Dastida körde tillsammans. Vi spelade sedan five-a-side restan av träningen. Unga mot gamla. Två avbytare i varje lag. De unga spelade riktigt bra hela matchen och vi hade svårt med deras offensiva backar. De vann de första matcherna och vi de sista. Riktigt bra tempo och spel från båda lagen. Det bådar gott inför cuperna som börjar nu!
 
I torsdags hann vi med både sångstund och bad. Malva var lite ledsen på Kompassen. Det bjöds på tårta och en indisk mamma frågade om inte Malva skulle ha. Jag tyckte inte det var en bra idé, men Malva tyckte annat och blev först glad när hon fick gröt. Hon var inte helt nöjd sen heller och somnade i min famn när jag klädde på henne. På badet fick hon en kompis, som var ett år. De gick och kollade på varandra i bebisbassängen.
 
Vi spelade cup med korpen på kvällen och Gott & Blandat stod för motståndet. Vi kändes bättre, men den stod 0-0 i pausen. De jobbade bra, men var inte så taktiska. Jag gjorde 1-0 efter en fin pass av Claudio. 2-0 fick jag in på ett skott från kanten. De bytte sen målvakt till en tjej och jag lyckades få in två skott som gick mellan benen på henne. 4-0 slutade det hela och kvartsfinal nästa söndag!
 
Idag har vi varit på cirkelfys förälder. Malva satt först som förstenad och bara tittade. Sedan kröp hon omkring och gav två av de andra barnen blöta pussar, så att saliven rann. Båda två började gråta. Malva försökte trösta den minsta genom att sätta tillbaka nappen, men det hjälpte inte. Hon tyckte det var konstigt att de inte gillade att mysa!;)
 
Det gäller att gå ut hårt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0