HBK/HIF U - Furulunds IK

Igårkväll hade vi en träningsmatch för u-laget, eftersom det inte blev så många matcher för u-laget under hösten och det var ganska länge sedan sista seriematchen spelades. Vi mötte Furulunds IK. Ett ungt lag, som spelat i F15 i år. Jag, Olinda, Malin, Julle och Emma N fick stå för rutinen. Det var en skön höstkväll, för fotboll. Vi startade med Julle - Evelina, Lindita, Emma N, Maja - Alice, Olinda, Dastida, Lindell - Amanda J, jag. Malin började på bänken.
 
Eftersom några kom ganska sent, så blev det lite kortare uppvärmning. Vi startar ändå matchen bra och är på hugget direkt. Olinda och Dastida vinner mycket boll på mitten och spelar tidigt fram mig och Amanda till bra lägen. Vi ligger bra i positioner och pressar högt. Vi skapar några hörnor, som Dastida lägger in fint framför mål. Vår backlinje jobbar bra ihop. Ytterbackarna kommer upp högt och bryter. Emma står för lugnet i backlinjen och har många stabila brytningar och fina uppspel. Lindita är väldigt ettrig och vinner med sin tuffhet allt i sin närhet och även långt ute på kanterna. Jag får de första riktigt bra lägena. Först spelar Emma fram mig och sedan Dastida. Jag får två frilägen utifrån vänster, men skjuter på målvakten båda gångerna. Amanda tar några fina löpningar och är även hon nära att rinna igenom. Jag får sedan en bra boll av Dasti och är nära att nå den före målvakten. Till slut kommer äntligen 1-0. Tredje gången gillt. Emma Lindell hittar mig till ett friläge från vänster och den här gången så sitter bollen vid bortre stolpen. Kort därefter kommer även 2-0. Deras backar slarvar och jag får bollen och kan runda målvakten och lägga in bollen. Alice och Malin byter. Vi fortsätter att pressa högt och skapar mest. Furulund kommer upp i några kontringar, men vi är bra med och Julle behöver bara ingripa några få gånger. 3-0 kommer i slutsekunderna. Jag kommer förbi på vänsterkanten. Malin tar en bra löpning mot bortre stolpen, men jag spelar istället snett bakåt till Olinda, som sätter bollen precis under ribban.
 
I paus kommer Alice in istället för Lindell. Vi fortsätter att jobba på, men Furulund är riktigt bra med i början av andra halvlek. De närmar sig vårt straffområde och skapar några bra chanser. Vi kommer upp i några snabba omställningar, men har inte lika mycket boll som i första halvlek. Alla kämpar på bra och vi hittar varandra bra. I mitten av halvleken kommer Lindell in på en kant. Olinda går ut och Dasti och Amanda flyttar ner ett steg och Malin kommer upp i anfallet. 4-0 gör Lindell inte så långt därefter. Jag kommer runt på vänsterkanten och hittar Lindell framför mål. Hon skjuter, men målvakten räddar. Dock inte bättre än att Lindell kan trycka in sin egen retur. 5-0 kommer efter en lång utspark av Julle. Alice nickskarvar till mig, som spelar vidare till Malin som kommer med bra fart. Malin hittar sedan in till mig framför mål. Jag når bollen precis före målvakten och kommer förbi och kan sätta bollen i öppet mål. Det tog inte lång tid från Julle hade bollen tills den var i Furulunds mål. I slutet kommer Julle ut bra på ett friläge och ser till att hon håller nollan. Vi hinner med ett mål till. Jag kommer runt till höger och spelar in till Amanda, som sätter bollen precis intill stolpen. 6-0 slutar matchen.
 
Riktigt bra jobbat av alla! Vi spelade oss fram till många fina lägen och höll ihop laget bra i försvarsspelet! Jättekul att se mittbacksparet, Emma N och Lindita. De kompletterade varandra riktigt bra. Olinda jobbade riktigt bra på mitten och vann mycket boll. Lindell gjorde en riktigt bra match på kanten. Hon var tuff i närkamperna och vann mycket boll på det. Kul också att se Malin på plan igen (jag missade ju sista seriematchen). Nu blir det lite vila och sedan kör vi igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0