Korpen och LdB - Örebro

På kvällen åkte jag och Gustav till Lund för den andra korpenmatchen (egentligen tredje, men första blev ju WO). Efter lite jobb att få ihop lag, så kom vi med fullt lag. Malin Schmiedel och Claudio var snälla och ställde upp. Vi mötte ett lag som hade vunnit en och förlorat en match. Det var jämnt i början och de tog tidigt ledningen med en stenhård tåfis. Jag kvitterade. Det blev öppet framför mål och även jag lyckades få in bollen med tån. Gustav tryckte sedan in 2-1. Även 3-1 kom innan paus av Gustav. Det kändes ganska lugnt, även om deras killar var duktiga. Tiden gick, men så lyckades de sätta 3-2 när vi tappade markering. Som tur var kom 4-2 snabbt. Claudio tog sig förbi hela deras lag och serverade Gustav en fin passning. Gustav gjorde 5-2, innan de fick in en boll precis i slutet. Skönt med seger och alla jobbade på bra! Det kändes som jag hade bättre koll på mottagningarna än i första matchen. Riktigt kul att spela!
 
Jag stannade till på Malmö IP på vägen hem. Det hade gått en halvtimme och LdB ledde med 1-0. Det blev en målrik match som LdB vann med 4-2. Flera av målen var riktigt, riktigt snygga! På söndag kan damallsvenskan avgöras, när jag är 4:e domare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0