Kul träning!

Igårkväll åkte jag till Sandby för att träna fotboll. Stormen hade satt sina spår och vält stängslet och tagit sönder båsen. Roligt att se två nygamla spelare. Pilan och Josse. Det var inte igår jag såg någon av dem. Vi började med teknik, där man är två och två. Pass och behandla boll, volley, lår-volley, bröst-volley, nedtagning och nick. Vi passade sedan två och två i ett timglas runt planen. Träningen fortsatte med kvadraten. Vi hade två i mitten och två tillslag. Jag lyckades att aldrig komma i mitten, tror inte det har hänt mig innan. Vi gick sedan över till engelska kvadraten. Det fungerade riktigt bra och den här övningen är så kul när det funkar. Alla i mitt lag skötte sig strålande och det var full fokus. Vi spelade sedan med tre mål. Det ena laget skulle bara hålla i bollen och försvara målen, medan det andra laget skulle göra mål. Vi lyckades hålla nollan båda rundorna och gjorde 2-3 mål när vi anföll. Träningen avslutades med spel. Mitt lag började bra, men efterhand kändes det som de gula tog över och de gjorde också de två sista målen. Riktigt bra träning av alla. Pilan och Josse skötte sig utmärkt, trots att ingen av dem hade rört en boll på väldigt länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0