Stehags AIF - HBK/HIF

I lördags spelade vi träningsmatch på Berga i Eslöv. Stehags AIF stod för motståndet och de kom fyra i en annan trea i år. Vi har mött dem några gånger de sista åren och brukar ha svårt för dem. Det var ganska blåsigt, men varmt för att vara så sent på hösten. Vi saknade väldigt många spelare. Hela backlinjen från säsongen, båda målvakterna, Maria, Lina och Olle kunde inte vara med. Vi lånade in Anna Lindell som målvakt och backplatserna fick mittfältare ta. Vi startade med Lindell Junior - Hallqvist, Emma N, Malin - Matilda - Lindell, Dastida, Sofia, Linnea - Linda, jag. Jönsson och Tilda började som avbytare.
 
Vi börjar matchen i motvind. De första fem minuterna pressar Stehag högt och vi har svårt att komma över på deras planhalva. Anna får göra en riktigt bra räddning på ett hårt skott. Efterhand hittar vi rätt i våra positioner och vi kommer in i matchen. Jag tycker vi hittar varandra riktigt bra och skapar några bra målchanser. Matilda spelar fram mig till ett friläge, men jag lyckas inte ta mig förbi målvakten. Vårt defensiva spel fungerar riktigt bra och vi är bra med i närkamperna. Vi försvarar oss bra på någon hörna och alla känns trygga med sitt spel. Stehag rinner igenom till ett friläge en gång, men då kommer Anna ut och bryter framför fötterna på anfallaren. Offensivt blir det farligt på några frisparkar och hörnor, som Emma slår. På en frispark lämnar målvakten retur och vi är nära att komma åt bollen, innan den rensas undan. Sofia och Dasti vinner mycket boll på mitten. Matilda kommer helt rätt på sin positioner och får mycket tid att starta anfall. I mitten av halvleken får jag en bra boll av Sofia och blir fri mot målvakten igen. Den här gången får jag bollen förbi henne och hon träffar mitt ben. Domaren blåser straff. Jag slår den i mål och vi tar ledningen. Vi fortsätter att ha kontroll på matchen, men Stehag kommer upp och lyckas få in 1-1. Det känns som vi håller på att rensa undan bollen, men deras anfallare är på hugget och får bollen förbi Anna. Tiden går och det närmar sig paus. Jag får en bra boll i en snabb omställning och driver mot mål. På vägen har jag en back som drar i min arm i hur många meter som helst. Domaren blåser frispark och varnar spelaren. Emma sätter frisparken. Stenhårt i målvaktens hörn. Riktigt snyggt! Domaren blåser sedan av första halvleken.
 
I andra halvlek får vi medvind. Jönsson kommer in som mittfältare. Sofia flyttar upp och Linda flyttar ned ett steg. Vi pressar dem högt och nu är det Stehag som har svårt att komma över på vår planhalva. Vinden gör att in- och utsparkar inte går så långt. Vi har kontroll på matchen, men springer offside hur ofta som helst. Stehag är duktiga på att flytta upp, men vi måste vara bättre på att avvakta. Själv tycker jag det är lite farligt att spela så, när man saknar assisterande domare. Vi gör ganska tidigt 3-1. Jag får en boll ute på högerkanten och kommer in mot straffområdet och skjuter. Bollen seglar över målvakten och in under ribban. Vi byter runt lite i laget och Tilda kommer in som yttermittfältare. Tilda som inte har spelat under hela året, känns lite tveksam vid första bollkontakten, men sedan spelar hon riktigt bra. Hon går ofta in framför motståndarna och får nästan alltid med sig bollen och levererar bra passningar. Stehag skapar inte mycket och vi har några halvchanser. Emma har en frispark från långt håll, som målvakten får göra en räddning på. Jag och Sofia skjuter några gånger, men målvakten behöver inte göra någon jätteräddning. 4-1 gör Sofia på ett friläge. Hon skjuter och det ser ut som målvakten räddar, men bollen glider retsamt ifrån henne och rullar in över mållinjen. Stehag reducerar i slutet. De får en hörna. Deras mittfältare kommer först till bollen framför mål och nickar in bollen i mål. Kort därefter slår Jönsson en boll i djupled. Bollen går mot Dasti som är solklart offside, men hon bryr sig inte om bollen. Jag kommer bakifrån och blir helt fri mot målvakten. Målvakten kommer ut och jag rullar bollen förbi henne och den går in vid stolpen. Direkt efter avspark så blåser domaren av matchen.
 
Jag tycker vi gör en riktigt bra match. Härligt spel av alla! Kul med nytt spelsystem! Roligt att speciellt defensiven fungerar så bra, när vi bara hade offensiva spelare på plan. Ett stort tack till Anna Lindell, som ställde upp och gör en kanonmatch i målet! Vi visar att vi är ett bra lag och att vi har många bra spelare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0