Fullt upp!

I torsdags var jag och Malva på sångstund på förmiddagen. Vi gick sedan hem och åt och sedan till badet. Malva skiner som en sol. Först var vi i den stora bassängen och busade och kramades. Malva gick sedan längs kanten i den lilla och sedan provade jag att låta henne vara i en flytleksak. Hon hängde sig enkelt fast och gick i den som en gåstol längst kanten. Lite senare hamnade hon istället med fötterna framåt och simmade nästan bakåt. Kul att hon gillar att bada.

På kvällen var det dags för träning igen. Malva var i Sandby och min bror var också där. Vi var ca 20 stycken. Träningen startade med en kort uppvärmning med teknik runt planen. Vi spelade sedan på stor plan, för att utnyttja hela planen innan det blev mörkt. Sofia och jag spelade tillsammans och jag tycker vi hittade varandra bra. Vi höll sedan i bollar. Två lag mot ett och det gällde att få ut sex bollar på snabbast tid. Mitt lag började jaga och vi klarade det på 1,5 minut. Nästa lag tog dubbelt så lång tid, medan det sist vann med runt 15 sekunder mot oss. Vi spelade sedan med väggar på stor plan. Träningen avslutades med att fyra och fyra springa, reagera åt vilket håll vi skulle runda en kon och sedan tillbaka. Riktigt bra övning och kul att folk trycker till. Ibland blir det lite väl tufft, men vi behöver tuffa till oss på plan. Lite tramsigt mellan övningarna, men full fokus på övningarna! Det börjar verkligen kännas som höst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0