Pannkakor och bad!

Igår skickade Jimmy en bild på Malva när de åt pannkakor och glass. Gissa om jag blev sugen på jobbet... Jag ringde och för första gången pratade Malva med mig. Tidigare har hon bara varit tyst, när jag har pratat. Hon tittar konsigt på mobilen och lyssnar. Nu pratade och pratade hon. Jag förstod inte ett ord, så det var som att prata med någon som pratar ett annat språk, men sött var det. Hon hade massor att berätta.
 
 
Idag var jag och Malva på badet på Parkmöllan på förmiddagen. Det var första gången vi var där, sen hon har lärt sig gå. Hon höll på springa rakt ner i poolen, medan jag tog av mig skorna. Jag lyckades hinna ikapp henne med en meter kvar. Annars hade det blivit en blöt överraskning. Den största delen vi var där var jätterolig, men hon gillar inte att duscha längre. Det blev tråkigt både i början och slutet, men det går snabbt över. Vi busade lite i bebisbassängen och simmade fram och tillbaka i den stora. Det roligaste var att blåsa bubblor och hoppa upp och ner ur vattnet. Hon ville gärna gå längs kanten också. Hon busade lite med tanterna som var där och sa hej varenda gång de kom simmandes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0