Skummeslöv

I tisdags körde jag och Malva upp till Skummeslöv för att hälsa på Petra. Det var riktigt varmt. Vi började med fruktstund och Petra cyklade för att köpa mat. Det blev pasta med bacon i sås. Riktigt gott tyckte vi alla. Efter maten gick vi ner till stranden. Det var väldigt mycket tång i vattnet, så det var bara Malva som badade. Hon brydde sig inte om det. Hon gillade också att slänga ner snäckor och maneter i havet. På kvällen var vi nere på stranden igen och hade med oss pizzor. Malva åt en tugga och ville inte ha mer. Det var roligare att titta på flygplan, som är en av favoritsysselsättningarna. På hemvägen fick hon i sig lite björnbär. Vi hann med lek på lekplatsen, där vi träffade våra grannar Erik och Martin. Malva testade att cykla på trehjuling och spelade även fotboll med de stora barnen.

I onsdags var det sämre väder och det regnade en del på förmiddagen. Det verkade bli bättre under dagen, så vi chansade på att åka till Hallands väderö, som vi hade planerat. Vi hann i lagom tid för att ta båten klockan 11. Malva gillade att åka båt, men det gällde att hålla i henne. Hon pekade hela tiden på vattnet och sa bada, bada. Vi gick en runda på ön och stanndade till vid en strand. Malva och jag badade. Riktigt klart och fint vatten och lite kallare än i Skummeslöv. Det klarnade upp och solen kom fram. Vi följde sedan stigen som gick närmast vattnet, men vi hade missat att det fanns "bättre" och "sämre" vägar, om man hade barnvagn. Malva fick hoppa av vagnen och vi fick hjälpas åt att lyfta och släpa den. Malva skötte sig strålande, men tyckte nog det var lite jobbigt att gå med alla stora stenar. Vi mötte folk ute på stigen, som undrade vad vi gjorde där, men de var nog lite imponerade att vi tog oss fram. Det var som ett riktigt träningspass och vi var helt svettiga, när vi lyckades komma fram till den lättare vägen. Vi tog oss tillbaka till Sandhamn, där vi köpte mackor. Efter det blev det glass. Först delade jag en päronglass med Malva, men hon åt upp hela själv, så jag fick köpa en ny till mig. Första gången någonsin, så glömde jag att ta med blöjor till Malva, så den var ganska full med kiss när vi kom hem vid 18-tiden. Som tur var så kom inte nummer två, för då hade jag nog fått höra med någon av alla barnfamiljerna som var där, om de hade en extra blöja. På kvällen blev det lekplats igen, innan vi åt grillad fisk i folie. Vi somnade sedan ganska tidigt, då vi alla var trötta efter utflykten.

I torsdags tog vi bara det lugnt i trädgården. Det blåste mer, men det var soligt och varmt. Vi åt korv och pasta till lunch, innan vi körde hem. En mysig semester hos Petra!

När vi kom hem blev det lek med Vilma och Hugo. Sedan kom Marianne, Bosse och Alice och hälsade på. Malva hade inte tid att sitta still allt för länge, så hon var och lekte med en pojke på gatan och fick låna hans trehjuling.