Traktorer och Falsterbo

Idag har jag och Malva ägnat förmiddagen med att titta på traktorer som grävt ner slangar i marken. Det var riktigt spännande att se.
 
 
Vädret var riktigt skönt och vi bestämde med Mikael att åka till Falserbo. Vi åkte vid 13-tiden. Det var länge sedan jag var i Falsterbo, men det är nog finare än vad jag kommer ihåg det som. Riktigt fin sand och klart vatten. Det var inte mycket folk på stranden och lite kyligt i vattnet. Malva och Mikael byggde en stor pool och Malva hade hur kul som helst. Efter en timme hade de lekt klart och vi tog ett dopp, för att bli av med all sand. Efter att jag satt på henne blöja och kläder, så däckade hon i vagnen. Vi kunde ta det lugnt och ligga och njuta i solen. Hur härligt som helst!
 
 
På kvällen blev det lek med grannarna igen. Malva och Hugo var busiga och gjorde mycket man inte fick. Till slut kastade Malva en stor sten i Hugos huvud. Han blev väldigt ledsen, men det gick nog bra. Hoppas Malva lär sig snart att man absolut inte får kasta sten. Nu förstod hon nog inte att det skulle göra ont. Malva hann även med att låna Tildes elbil och hoppa på hennes studsmatta. En helt överlycklig tjej, som sedan somnade som en stock direkt när hon gick och lade sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0