Mycket jul!

Den här veckan har gått snabbt.
 
I måndags var vi på Kompassen. Jag hoppade över träningen, för att det hade varit fullt upp hela helgen.
 
I tisdags var jag och bytte till vinterdäck på bilen. Efter det hälsade jag och Vide på på jobbet. Jag hämtade min julklapp. En ostlåda som vanligt. Sedan åt vi julbord. Inte en slump att jag valde att komma just den dagen.:) Väldigt mycket att välja på och mätt blev jag. Vide satt vid verkstadskillarna och skötte sig perfekt!
 
 
Onsdagen blev lugn.
 
I torsdags var det julfest på Malvas förskola och hon var riktigt glad över det. Efteråt ville hon inte hem och det var sista dagen på ett tag. Hon har jullov till i början av januari. Vide och jag var och fikade på Björns i Vellinge med tre andra mammor och bebisar. På kvällen var vi hos Kajsa på julmys. Lovetta hade växt mycket och var så snäll mot Vide. Hon klappade fint, men Vide började skrika. Stackars Lovetta, som nog undrade vad hon gjorde för fel. Kajsa hade gjort en riktigt god morotssoppa. Lina hade köpt bröd till. Vi andra hade gjort eller köpt bullar, kakor, julgodis och glögg. Jag blev helt proppmätt. Vi hann också med julklappsspelet. Vi spelade väldigt snällt och alla gav paket till alla. Ändå lyckades jag bara få ett paket i år igen. Ett fint sådant. En fuktighetskräm. Själv köpte jag godis i år igen, men till nästa år ska jag överraska. Sofie fick årets roligaste julklapp. En glittrig julgransmössa! Alltid roligt att ses och extra kul att träffa lille Ludde!
 

I fredags åkte vi tidigt till Kompassen för julfest där. Malva var på gott humör, men allt blev lite fel när saker inte var som det brukar. Ingen vanlig sångstund utan istället stod en julgran där hon ville sitta. Hon var först till dörren när tomtemormor knackade på och hon var sedan först fram för att hämta paket. Hon gick fram en gång till för att hämta till Vide också. Snällt av henne. Det var sedan dans runt granen. Det roligaste var Raketen, som hon ville göra många gånger. Vi gick sedan en runda till Möllan och triangeln, för att fixa inför kalaset och julen. På kvällen blev det ägg, sill och risgrynsgröt.
 
 
Idag har det varit tråkigt väder. Julmyset hos Hopp blev inställt. Mamma kom hit och underhöll barnen, medan jag bakade tårtor till imorgon. Jag har även hunnit slå in alla paket, så nu är vi redo för kalas och julafton!:) Jag har lärt Malva i veckan att hon fyller två. Tidigare svarade hon åtta. Jag har också visat två fingrar, men hon sträcker fram hela handen. Vide fyller fortfarande åtta, men det är ju en stor kille!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0