Gott Nytt År!

I måndags var jag och Malva på badet och nu var det lika kul som det brukar. Mycket skratt, plaskande och bus.
 
Undrar vem som har det skönast?!?

På nyårsafton fixade jag morotssoppa med räkor, som vi skulle ha på nyår. Jag förberedde också bröd. Vi var hos Emma och Fredde strax efter halv sex. Kvällen började med dricka och snittar. Väldigt goda. Barnen lekte lite "med" varandra. Det blev sedan soppan. Den verkade omtyckt och Malva gillade också den. Ella och Linn gick sedan och lade sig, innan varmrätten kom fram. Oxfilé med potatisgratäng, sparris och sås. Väldigt gott! Malva ville inte alls gå och lägga sig och var uppe lite för länge. Vi hade musikquiz, där jag och Emma inte briljerade. Vi skyller på svåra frågor, för vi fick bara 1 rätt. Vi var nära andraplatsen, där Jimmy, Fredde och Evelina hamnade på 2 rätt. Max och Stina vann solklart med 6 rätt och även flest rätt på introtävlingen. Till slut däckade Malva och fick låna en resesäng. Vi åt sedan efterrätt. Max och Evelina hade gjort en supergod tårta. Brownie-botten med nougatmousse ovanpå. Stor och mäktig, men allt gick ner. Vi gick sedan ut för att skåla in det nya året. Vi såg inte jättemycket raketer, men alldeles tillräckligt. Resten av natten blev det ostbågar, godis och champagnedrinkar. Det fanns fyra drinkar att välja mellan. Själv smakade jag inte eftersom jag körde, men de såg väldigt fina ut. Linn hade vaknat och gjorde oss sällskap hela natten. Strax innan tre körde vi hem, efter en trevlig nyårsfest!
 
 
 
Gårdagen blev en lugn hemmadag. Skönt att slippa vara bakis, men inte helt fel att göra så lite som möjligt ändå!
 
Badbyxorna funkar bra som mössa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0