Harlösaspelen

I lördags spelade vi Harlösaspelen med två lag. En cup som på några år har fått betydligt fler "bra" lag.
 
Lag röd bestod av Sandra, Matilda, Jessica N, Lindita, Amanda H, Linnea, Linda och Alice. De hade fått en på pappret betydligt tuffare grupp med Eskilsminne DIF, LB07 1 och Södra Sandby IF 1. Det visade sig att både Eskilsminne och LB07 kom med u-lag, men de har väldigt många bra ungdomsspelare. Första matchen spelades mot Eskilsminne och det blev jämnt. De hade hela tiden övertaget målmässigt och vann till slut med 3-2. Matilda satte ett mål vid borte stolpen och Amanda H gjorde mål på frispark. LB07 stod för motståndet i andra matchen och det blev tuffare. De vann ganska enkelt med 3-0. Sista matchen blev jämn och vi spelade bra. Sandby gjorde tyvärr det enda målet och det blev ytterligare en förlust.
 
Mitt lag var lag blå och där spelade Josse, Carro, Lina, Malin, Dastida, Amanda J och Emma L. Vi mötte först Löberöds IF. Ganska tidigt spelar Lina fram mig och jag får bollen förbi målvakten. Lina spelar fram Malin, som gör mål. Tyvärr slarvar vi lite bakåt och vi har svårt att hitta vårt spel. Matchen slutar 2-2. I den andra matchen mot Torns IF spelar vi bättre, men vi får inte dit chanserna. Dastida gör vårt enda mål på en pass från mig och även den här matchen blir lika. Inför sista matchen behöver vi vinna för att vara säkra på att gå vidare. Vi spelar bra och stressar Lunds SK. De var redan klara för kvartsfinal, men verkade ändå sugna på att vinna. Vi skapar bra chanser, men får inte in bollen. Istället är det Lund som gör mål med fem minuter kvar. Kvitteringen kommer med två minuter kvar. Josse slår en fin boll mot mål, som Lindell trycker dit med huvudet. Riktigt snyggt! Med mindre än en minut kvar kommer 2-1. Jag bryter ett uppspel från deras målvakt. Bollen hamnar hos Dastida och hon provar skott. Plötsligt ligger bollen framför mig och målvakten är inte riktigt på plats, så jag kan skjuta in bollen i mål. De sista sekunderna blir nervösa, men vi lyckas hålla resultatet. Kvartsfinalen spelas mot LB07 2. Vi börjar bra och stressar deras duktiga spelare. De gör 1-0. Efter fem minuter kommer 2-0. De ökar tempot i slutet och vi hänger inte riktigt med. Till slut vinner de med 6-0 och det här laget vinner sedan turneringen.
 
Bra jobbat av alla som spelade och kul med mycket folk som hejade på oss. På fredag spelar ett juniorlag Harlösaspelen och på söndag är det SAIF/Nova Kicken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0