Öppet hus och Oktoberfest!

Lördagen var en fullspäckad dag. Jimmy tränade på förmiddagen. Vi hämtade honom på Gripen och åkte till Lund för att fira Marcus. Han visste inte om att vi skulle komma, men Isabel hade bjudit in till Öppet hus. Vi var bland de första och han var väldigt överraskad. Folket strömmade till. Många barn och Malva lekte snällt för sig själv för det mesta. Det bjöds på tre sorters smörgåstårta och smulpaj, marängtårta och kakor. Allt väldigt gott! När det började bli för fullt, så åkte vi till Hököpinge. Malva skulle vara där under kvällen. När vi kom dit, så var Margit och Tobbe där. Lite senare kom även Johanna. Bosse hade gjort rotmos igen och jag hann med att smaka lite.
 
 
Vid 19 var det dags för nästa fest. Malena hade fyllt 40 år dagen innan och bjöd in på Oktoberfest. Hälften var riktigt bra utklädda. Vi hade inte orkat ta tag i det, men vi var inte ensamma. Festen startade med mingelbingo. Det gällde att hitta personer, som stämde överrens med olika påstående. Själv hittade jag alla ganska snabbt. Det var ett "tyskt" liveband på plats, som spelade i några timmar. Det bjöds på tysk mat och massor av öl. Temat är väl kanske inte mitt favorittema, men det blev en väldigt lyckad kväll. Det fanns en svår frågesport och tre klurigheter. Jag kunde en klurighet, men resten kan jag ha fel på. Kasta kapsyler var riktigt svårt och jag träffade kanske på 20:e försöket, men det gav noll poäng. Ölstyrka lät inte som min bästa gren, men jag fick full pott. Det gällde att hålla armen rakt ut med en full bägare med vatten. Med mycket vilja gick det i 3 min! Strax innan midnatt, så tog jag bilen till Hököpinge för att hämta Malva. Hon sov gott bredvid Bosse i sängen. Kvällen hade gått bra. Skönt att ha många som kan passa Malva!:) På vägen hem hämtade jag upp Jimmy på Oktoberfesten. Malva var vaken hela vägen hem och var glad att få sällskap i baksätet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0