Åhus!

I lördags åkte jag och Malva upp till Åhus för att kolla på beachfotboll. På vägen plockade jag jordgubbar, hallon och smultron i Sandby. Vi kom upp och kunde se Harlösa/Hardeberga spela lika. Vivarbättreförr förlorade sedan en jämn match med 3-1. Det var samma lag som det brukar, men förstärkt med Marina och Camilla. Jag och Malva åkte sedan till Bromölla för att hämta Jimmy hos Simon. Vi körde via Yngsjö på vägen tillbaka, för att hämta Jimmys bil. Vi kom till Åhus i lagom tid till nästa match. Tyvärr blev det förlust för Harlösa/Hardeberga med 1-0. Vivarbättreförr spelade på läktarplanen och glänste. Det blev vinst med hela 6-0. Kul med mycket mål! Sedan blev det lek i sanden och mat. Malva somnade lagom till nästa match. Harlösa/Hardeberga vann med 2-0 och Vivarbättreförr förlorade med samma siffror. Jimmy och Malva körde sedan hem och lämnade mig ensam. Vi kollade lite på Braslien - Chile, men missade den spännande förlängningen och straffläggning. De sista matcherna spelades vid sjutiden. De unga spelade lika och vi förlorade med 3-0, men det var ändå ganska jämnt. Vi åkte sedan till Linas mammas stuga i Norje. Det blev mycket snacks och mycket snack. Lite fotboll och sedan var många trötta. Sandra var snäll och lånade ut sin madrass till mig, men det höll på bli ett nerköp då den hade släppt ut väldigt mycket luft på morgonen. Det blev god frukost, innan vi åkte till Åhus igen. Lite sämre väder. Det blev förlust för båda lagen i sista gruppspelsmatcherna Harlösa/Harlösa lyckades komma fyra i gruppen och gick till a-slutspel. De vann den första på straffar, men förlorade den andra på straffar. Vivarbättreförr slutade femma och bestämde sig för att lämna wo i b-slutspelet. Tur att jag inte spelade, för jag tycker inte om att lämna wo. Nu blev det glass innan vi åkte hem. Himlen öppnade sig på vägen och när Elle skulle hoppa av i Malmö, kunde hon nästan simma till dörren. Själv vilade jag 1,5 timme med Malva när jag kom hem. Jobbigt att heja! En rolig helg och nästa år hoppas jag att jag kan spela! Alltid roligare att vara på plan än bara i publiken!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0