Barnmorskan!

Imorse var det dags att besöka barnmorskan igen. Den här gången någon träffade jag Lotta. Malva var med mig och vi var i god tid, så vi hann prova alla leksakerna innan det var dags att gå in. Hon hann också hälsa på alla som kom och gick. Vi kom in. Malva var gullig och höll mig i handen när barnmorskan skulle mäta blodtrycket. 100/60 var det tror jag. Jag tycker det låter lågt, men hon sa att det var bra. Magen hade växt som den skulle och hjärtat slog på bra. Barnet hade fixerat sig och ligger på andra hållet än vad Malva gjorde. Blodvärdet hade inte stigit som det skulle (106), så jag ska äta dubbla järntabletter så att det går upp. 76 kg väger jag nu och har 5 kg kvar att gå upp om jag vill väga som förra gången. Själv tror jag det är mitt andra barn jag ska få, men banken verkar ha fått en annan uppfattning...;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0