Malva-dag!

Idag har jag och Malva roat oss själva. Tidigt åkte vi in till stan. Vi gick en runda till Möllan och köpte jordgubbar och lite annat. Sedan var på på Kompassen. Malva som hade gått och lagt sig sent och stigit upp tidigt var lite ledsen några gånger, men hon hann leka en massa. Åka rutschkana var roligast, trots att det blev tvärstopp med halksockarna varje gång. Efter sångstunden körde vi hem. Hon somnade i bilen och sov vidare hemma. Vi åt sedan mat på altanen. Jimmy hade grävt och grävt. Jag och Malva tog sedan cykeln till Klagshamn för att bada. Det tog kanske 25 min att cykla. Jag har aldrig varit där, men vi hittade en brygga där man kunde bada. Det var ganska mycket folk. Jag bytte om på Malva och ner henne till vattnet. Det första hon gjorde var att kissa på mig. Hon grävde sedan lite i vattenbrynet och vi gick lite i vattnet. Det var riktigt varmt, så jag bytte också om. Vi badade sedan en liten stund. Hon var lite reserverad, men hon tyckte det var kul. Vi bytte sedan om och cyklade in till Klagshamn. Jag hade flera gånger under dagen lovat Malva att hon skulle få gunga. Vi stannade i 50 min på en lekplats och Malva gungade och gungade och gungade. Vi åt frukt. Sedan kom det en liten kille, som också ville gunga. Till slut delade de på den och de gungade även på en annan typ av leksak. Vi cyklade sedan hem. Malva sov en stund och jag fixade taco. På kvällen blev det jordgubbar. Malva slukade flera stycken på några sekunder. De bara försvann. En mysig dag med min lilla tjej!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0