Fotboll igen!

Jag missade de ändrade jobbtiderna i måndags, så jag hade egentligen hunnit träna då också. Skönt träningsväder, men kallt innan vi började. Vi var 18 stycken tjejer och 9 killar. Rekord för i år. Vi värmde upp med teknik. Yttersida och insida och sedan tittfint och överstegsfint. Vi körde sedan en mot en och utökade sedan med tävlingslöpning. Bra tempo och inställning på övningen! Vi spelade sedan själva på sjumannaplan. I straffområdet fick man anfalla själv mot målvakten. Mitt lag hittade riktigt fint spel hela vägen från försvar till anfall. Julle gjorde flera bra räddningar och Lindell gjorde flest mål. Vi spelade sedan på stor plan med några för många i varje lag. Båda lagen hade bra spel och skapade några bra målchanser, men Dastida gjorde det enda målet. Målet kom och sedan var spelet slut. Vi avslutade med åtta löpningar från straffområde till straffområde. Fem med boll och tre utan. Vissa myglar lite för att sedan kunna glänsa med riktigt snabba löpningar...;) Riktigt rolig träning! Tyvärr missar jag träningarna i två veckor eftersom jag är i Branäs, Stockholm och dömer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0