Äntligen fotbollsträning!

I tisdags var jag på första träningen på väldigt länge. Jag har inte tränat på riktigt gräs i Sverige i år, så det var på tiden. Perfekt väder och grönt och nyklippt i Hardeberga. Malva och Jimmy följde med och Malva verkade gilla Hardeberga. Det var lite snack om Hörby och Broby när vi kom dit. Vi började träningen med att spela fyra mot två i kvadrater. Vi fortsatte sedan med att spela med åtta mot fyra på en större yta. Sedan hade vi skott. Man passade en anfallare, fick tillbaka bollen och fick skjuta direkt eller ta fram den. Själv lyckades jag göra några mål och man blir ju sugen på att spela match. Vi fortsatte träningen med spel. Det ena laget hade ett stort mål och det andra två små mål ute på varsin kant. Det var lättare att göra mål på de två små. Träningen avslutades med löpningar med boll. Jag körde med Amanda J. Vi turades om att springa fram och tillbaka i över fem minuter. Riktigt härligt att träna fotboll igen och jag kände mig inte helt ur form än!:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0