Mycket att göra!

I fredags var det tvätt, handling och annat som gällde. Malva fick fyra par skor. Vi hittade några bra på Blocket och åkte dit för att köpa. Malva gillade stövlarna och ville in och leka i huset. Även trappan var intressant, då hon hörde barn på ovanvåningen. På kvällen var vi på restaurang på kvällen. Räcktoast, fläskfilé med klyftpotatis och bernaisesås och till efterrätt glass med grädde och chokladsås.

I lördags var Jimmy på träning på förmiddagen. Jag och Malva var och badade på eftermiddagen. Malva skrek inte i duschen, men såg inte ut att gilla det fortfarande. Badet var superkul och hon fick låna två små bollar av några barn som var där. På kvällen körde vi till Eslöv. Petra bjöd på tacos och sedan var det dags för Eurovision. Några bra låtar och kul att det gick så bra för Sanna. Malva somnade efter 5-6 låtar och även Jimmy slumrade till lite.

På söndagen hade jag tänkt åka med till Kristianstad och titta på fotboll hela dagen, men det blev ändrade planer i sista stund. Tyvärr blev det förlust med 3-0 mot Kristianstadstjejerna, men nästa helg ska jag äntligen stötta laget mot Dalby GIF. För mig blev det en massa packning och städning där hemma. Kvällen avslutades grillning med Peter och sedan Mästarnas Mästare. Coolt att Ravelli vann! Malva åt massor av grillat och gjorde även sin öldebut. Tyvärr verkar hon ha ärvt Jimmys ölälskande och hela världen rasade när hon inte fick behålla ölburken...

Den här veckan har jag jobbat dag och haft väldigt mycket att göra. På kvällarna har det blivit packning och domarträff. Jimmy och Malva har också haft fullt upp med lekplatser, Kompassen och tårtätning på träningen. Idag var Jimmy på en ny jobbintervju och Malva var hos min pappa i Sandby!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0