Vårruset!

Igår var jag och Malva och hejade på Petra i Vårruset! Det var proppat med folk. Vi provsmakade lite innan start och vann Lindt-choklad. Malva sög lite på en av chokladbitarna och var hur nöjd som helst. Jag åt sedan upp den kladdiga chokladen. Vi gick och kollade vid 3,5 km. När hon som ledde kom, så började alla klappa och Malva hängde på. Tyvärr tog Petra kanske en minut för lång tid på sig, så Malva hade tröttnat på att klappa. Efter ungefär 17 minuter kom Petra, samtidigt som den första kom i mål. Jenny, min "gamla" fotbollskompis kom på sjunde plats på strax över 20 min. Riktigt grymt! Petra hade bra fart när hon kom mot mål, men jag lyckades ändå fånga henne på bild. Efteråt var det picknick. Malva tyckte det var roligast att springa på asfalten och busa, fast jag hela tiden försökte få henne upp på gräset. Hon fick även lite kex och tacobröd, så hon var nöjd ändå. Jag träffade mycket folk jag känner, så nästa år ska jag nog springa igen. På vägen hem slocknade Malva och sov som en stock när vi var hemma.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0