Helg

I fredags hämtade vi vår nya bil. Vi åkte sedan till Bunkeflostrand. Ingen var hemma, så vi gick på lekplats och åt sedan pizza. Malva åt mest pizzasallad. Vid 18-tiden kom Bosse, Marina, William och Jennifer hem. Jimmy hjälpte till att sätta ihop en bäddsoffa. Jennifers gamla rum kommer nog bli riktigt snyggt. Vi andra tittade på tv och åt godis. Malva var inte helt förtjust i halloween-temat. Döskallen utanför dörren var inte hennes favorit.
 
I lördags lämnade vi Malva hos Jimmys mamma. Vi tog sedan buss och tåg in till Malmö. Vi träffades på Caroli och gick sedan över till Boulebar. De flesta verkade inte veta vad vi skulle göra, trots att Claudio hade råkat avslöja det på facebook. Vi började med en supergod buffé. Efterrätterna var riktigt smaskiga. Det var ganska mäktigt, så det kändes inte som jag åt så mycket. Vide sov under hela tiden vi åt. Jag passade på att mata honom och så var han uppe i bärselet under början av boule-turneringen. Sandra började med att utklassa instruktören. Jag spelade i samma lag som Linda. Vi mötte Jimmy, Elle och Sandra. Vi började riktigt bra och ledde ett tag med 8-1. Vi släppte upp dem, så det var väldigt jämnt i slutet, men vi lyckades vinna. I andra matchen mötte vi Emma N och Anna. Det kändes som vi inte lyckades med något och vi tog inte många poäng. Vi blev ändå fyra och fick spela b-final mot Amanda H och Lindell. Finalerna avgjordes med en omgång. Det kändes som man behövde lite tur och man satte rejäl press på motståndarna om man kom nära. Jag och Linda fick till några bra kast i b-finalen, men Hallqvist avgjorde när hon kom riktigt nära och de kunde vinna med två klot kvar. I finalen blev det vinst för Claudio, Stefhan och Stefan även om Emma och Anna var ganska nära att störa dem. Ettorna, tvåorna och treorna fick pris att ta med fem kompisar var och komma och spela igen. Det blev en rolig avslutningsaktivitet. Boule kan alla spela!
 
 
Vi tog sedan bussen hem och träffade Gunilla, Charlotte, Mikael, Caroline och Filip på bussen. Vi hade sedan följe hem, där redan mamma, pappa och min bror var. Jimmy hämtade Malva. Vi fick en riktigt snygg vas med rosor till. Vide fick kläder och Malva badleksaker, pixi-böcker och underlägg. Tillsammans fick de fingerdockor. Väldigt söta. Vi åt en god gryta med ris och senare på kvällen äppelkaka med vaniljsås. Malva lekte med alla och Vide trivdes hos alla. Malva blev sedan övertrött och vägrade ta på sig pyjamasen. Till slut fick vi på den och hon somnade direkt. Alltid kul att träffa min moster och kusinerna! Det dröjer inte så länge tills Malva och Vide får sin nästkusin...

 
Idag har jag varit på träning. Vide var med. Han sov på vägen dit och fick mat innan träningen. Sedan sov han hela tiden och hela vägen hem. Han kan få följa med fler gånger.:) Första futsal-träningen med laget för mig och andra träningen på länge. Vi började med att slå passningar. Sedan spelade vi resten av träningen. Det kändes bra. Det blev två mål på Sandra. Båda med tårna! Det känns farligast när man kommer till läge. Dessutom var det lättare för mig att skjuta så än riktiga skott. Mitt lag förlorade nästan alla matcher, men vi fick till bra spel ibland också. De sista matcherna blev tuffa, då Claudio valde att spela in laget som ska spela på fredag. Mitt lag var nog tröttare. När man inte jobbar hem direkt och kommer efter från början, så är det omöjligt att komma ifatt om man dessutom inte är lika snabb som man har varit... Kul att ha kommit i gång och om några träningar, så ska nog musklerna var lite mer vältränade så att benen kan utföra det hjärnan vill att de ska göra!;) Claudio var nog glad att jag är tillbaka, så jag kunde hjälpa honom att starta bilen. Ibland är det bra att ha en gammal pålitlig Saab.:)
 

Kommentarer
Postat av: Agnetha

Så mysigt vi hade i lördags och Vide njöt väldigt mycket. Tänk att inte behöva ha något tråkigt alls, bara byta plats från en famn till en annan:-)

2014-11-04 @ 19:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0