Julpyssel

Jag hade tänkt att baka lussekatter tillsammans med Malva på måndagen, men det blev för jobbigt när inte Jimmy var hemma. Istället bakade jag en sats i tisdags. Jag hann precis bli klar med 40 lussekatter, innan vi skulle på julpyssel på Blåsippan.
 
 
Jag var tillsammans med två andra föräldrar först på plats. Malva blev glad. Vi satt vid ett bord och började med att fika. Malva tog en tugga på lussekatten och bröt sönder två pepparkakor, men drack en massa saft. Det blev sedan lite tråkigt. Först tyckte en tjej att hon tog för lång tid på sig att tvätta sig vid handfatet, så hon tog över det. Tårarna sprutade och det blev lite bråk. Sedan rasade världen igen, när tre barn var framme och klappade Vide. Det var ju jag som skulle hålla honom. Inte nog på det så hade hennes stol blivit upptagen. Inger tog Vide och jag lyckades få Malva till ett annat bord och stol. Det gick sedan jättebra. Hon målade en stjärna och en kotte röd och hällde på en massa glitter. Det mesta hamnade nog på golvet, men hon var nöjd. Jimmy kom sedan och hon blev glad över det. Jag gjorde en smällkaramell till Malva och hon lekte med leksakerna på förkolan innan vi gick hem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0