Läkarkontroll och mamma-core

Idag lämnade vi Malva på förskolan och åkte sedan till Vellinge. Vide skulle på 2-månaderskontroll. Vi vägde och mätte först. Han fortsätter att gå upp bra och väger 6390 g och är nu 60 cm. Huvudet var 40,2 cm i omkrets. Han kissade sedan ner skötbordet, innan läkaren kunde kolla på honom. Hon lyste i ögonen, lyssnade på hjärta och lungor, kände och klämde och drog i benen. Han fick med beröm godkänt och de tyckte han var väldigt stark när han låg på mage. Att det nästan såg ut som han ville ta sig framåt redan.
 
Vi körde sedan till Friskis på Ön för Mamma-core. Samma pass som sist. Vide fick mat innan träningen. Jag trodde han skulle somna, men han var vaken hela passet. Han låg på rygg och rörde ben och armar till musiken. Det såg nästan ut som han härmade mina rörelser ibland. Det känns bra i kroppen, så jag tror inte jag får så mycket träningsvärk den här gången. Kul att röra sig och skönt att det känns att kroppen har blivit starkare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0