Div 2 2015!

Idag regnade det massor. Jag, Malva och Vide körde till Harlösa för att kolla på den avgörande kvalmatchen. På vägen dit, så undrade jag om matchen skulle kunna spelas. Det regnade så mycket så jag knappt såg något när jag körde. Vi kom dit fem över två, men innan jag hade packat över två sovandes barn i barnvagnen (utan att de skulle bli dyngsura), så hade det gått en kvart när jag kom ner till planen. Det var blött vid ena straffområdet, men annars såg planen ok ut. Vi ledde med 1-0 efter mål av Matilda på en hörna av Emma N. 1-0 står sig till pausen. Vide skrek till och från, men tystnade när jag gick med vagnen. Malva sov och sov. Lina, Sofie och Malte kom till andra halvleken. Köpingebro skapar flera vassa chanser, men Sandra räddar eller hinner backarna ifatt deras spelare. Jessica hoppar in igen med kvarten kvar och nickar direkt in en hörna av Emma N. 2-0 och det känns lite tryggare. Efter fem minuter kvitterar Köpingebro på straff, men de kommer inte närmare. Vild glädje och firande i vattnet! Grymt jobbat tjejer! Vilken höst! Vide började bli riktigt hungrig i slutet, men fick vänta till efter matchen. Malva sov fortfarande som en stock. Hela bilfärden plus en match inklusive paus. Hon vaknade först efter att jag hade lyft över henne till en klädhög inne i omklädningsrummet. Hon satt sedan hos Julle och åt vindruvor och äpple. Det bjöds på smörgåstårta och äppelkaka med vaniljsås. Malva smakade på smörgåstårtan. Mest ärtor och räkor. Äppelkakan gillade hon så klart bäst och fick påfyllning av Claudio. Alla var glada! Man blir riktigt sugen på att spela igen och att få vara med och dela all glädje med alla spelare. Det är inte riktigt samma sak att stå vid sidan av. Till och med idag hade det varit kul att kämpa lite i regnet och att få fira i vattnet efteråt!;)
 
Spelarna tackar publiken till högt jubel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0