Internmatch

Igår var det dags för fotboll igen. Förutom i onsdags, så har jag inte tränat på 5,5 månad tror jag. Claudio frågade i veckan, om jag ville vara med på internmatchen. Jag provade jogga lite med vagnen till och från förskolan och det kändes helt ok. Både jag och Jimmy bestämde oss för att vara med. Vide följde med oss och Malva var hemma med mina föräldrar. Vide var ledsen när vi kom dit, så jag fick börja matchen på bänken med att mata honom. Jessica var sedan en perfekt barnvakt och körde vagnen lite när det behövdes. Vi spelade sjumanna och mitt lag hade en avbytare. I mitt lag spelade Stefan, Matilda, Hallqvist, Jenny, Emma Stenkil och Sanna. I det andra Julle, Emma N, Amanda J, Alice, Claudio och Jimmy. Spelet var jämnt och bra från båda håll i början. Efter hand så blev det mer och mer offensivt. Stefan hamnade ibland själv mot tre från andra laget, men skötte sig kanon. Vi spelade fyra halvlekar. 20, 20, 15 och 15 min. Först i sista kunde vi dra ifrån. Till slut blev det kanske 11-9. Jag fick äran att göra ett mål. Flest i mitt lag gjorde Hallqvist och Stenkil junior. Själv kändes det helt ok, även om formen har varit bättre. Jag hade inte ont, men efterhand så blev benen ganska trötta. Jobbigt med alla vändningar i underlaget som bara blev halare och halare. Det hade varit kul med inneträning idag, men jag kom fram till det kloka beslutet att vila. Två dagar efter varandra hade blivit för tufft. Jag har lite träningsvärk i låren, men annars känns det bra. Det kanske blir inneträning nästa söndag. Kul var det att få spela fotboll igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0