Lite sömn och feber

I tisdags kom vi hem mitt på dagen. Jag var ganska trött, så vi tog det lugnt. Jimmy hämtade Malva vid 15. Malva var glad att se oss. Malva hjälpte Jimmy och min pappa att flytta jord till baksidan och lekte med grannarna. Under helgen hade pappa fixat klart gången bakom huset. På kvällen kom Marianne och Bosse. Malva fick en stor, mjuk basketboll, lillkillen en fårskinnspäls och jag och Jimmy en fin blomma. Vi bjöd på fika. De stannade inte så länge, för vi var trötta och Malva var lite gnällig. Natten blev ganska jobbig. Lillkillen ville ha mat med 1,5-2 timmars mellanrum. Malva, som tidigt kom in till oss, vaknade varje gång och satt och tittade på.
 
 
Jimmy lämnade Malva på förskolan i onsdags och lillen sov ganska länge. Själv passade jag på att vila. Vid kvart över elva ringde de från förskolan och sa att Malva hade över 39 graders feber. Jag fick köra och hämta henne. Hon satt och åt pannkakor när jag kom. Vi vilade när vi kom hem. Jag lyckades få vår lille kille att suga på nappen. BVC, som ringde på dagen, sa att eftersom han var så duktig på att amma, så var det nog inget problem. Jag slapp då vara en napp på natten. Han känns mycket stabilare än Malva och kan redan ligga och lyfta huvudet när han ligger på mage. Efter lite vila kändes Malva ganska pigg och vi var ute i det fina vädret. På kvällen var Malva gnällig och jag lyckades inte få lillen att somna förrän vid 12. Efter det ammade han en gång vid fyra och sedan vid åtta. Riktigt skönt att få sova mer än natten innan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0