Ny vecka med fest!

Vi har hittat lite rutiner här hemma. Morgonen, dagen och natten fungerar utmärkt. Kvällarna är lite jobbigare, då Malva vaknar ganska ofta och hon bara vill till mig. Hon har blivit ganska snuvig, så jag hoppas att en del kanske går över när snuvan försvinner. Hon verkar trivas riktigt bra på förskolan och livet är på topp när hon får komma hem och leka med grannarna. Pappa och jag fixar i trädgården på dagen och lillen sover, äter och bajsar. Vädret är kanon för att vara ute!
 
Igår på kvällen var vi på invigningsfest på Tygelsjö förskola. Det var kaos från början, när alla barn och syskon sprang omkring och lekte. Malva gillade det och gungade och grävde i sanden. Barnen skulle sedan samlas på trappan och sjunga. Malva, som är näst yngst, var framme några gånger, men kom ledsen tillbaka. Hon var nog ganska trött efter en lång dag med bus. Lillkillen gillade inte det heller och började skrika. Efter ett tag fick han mat och det gillade inte Malva, som också ville sitta hos mig. Hon och Jimmy gick sedan in och efter några popcorn och vindruvor, så var allt på topp igen. Vi kom knappt hem vid halv sju när det slutade. Kvällen avslutades med pannkakor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0