Härlig dag!

Idag har varit en riktigt bra dag. Vi gick som vanligt upp tidigt. Jag fixade mackor och frukt. Vi tog sedan bussen in till Malmö, för att träffa Nathalie och Alicia i Pildammsparken. Malva var glad och provade direkt studsmattan på lekplatsen. Hon testade även rutchkanorna, gungorna, sandlådan och mycket annat. Vide var nöjd av att sitta och titta i vagnen, men fick komma upp och gunga lite. Alicia testade lite av varje, men gillade bästa att göra sandkakor. Efter mycket lek, så var det dags för fika. Vi satte oss på en filt i gräset och åt det jag hade tagit med. Malva gillade bäst "kidi" (kiwi). Efter maten blev det mer lek, innan vi gick till Triangeln. Kul att se barnen leka tillsammans. De höll varandra i handen, kramades och turades om med spaden. Malva var även söt när hon härmade några större barn. Kul att ses! Malva somnade sedan som en stock och sov gott när jag gjorde en massa ärenden på Triangeln, Möllan och Mobilia.
 
 
Vi åt mat när vi kom hem och tog sedan bilen till Jimmys träning. Vi tittade på en stund och lämnade Vide när träningen var slut. Jag och Malva åkte sedan och badade. Hon provade sin nya armpuffar. De var kul en stund och hon lekte med en lite större flicka. Efter ett tag tog hon av sig både puffarna och badringen. Sedan av det hopp, hopp och hopp som gällde. Hon hoppade lätt i över hundra gånger. Ett tag ville hon hoppa samtidigt som en äldre flicka och även med mig några gånger. Hon var duktig på att hålla andan och fick inte mycket vatten i munnen. Hon fick även låna ett par simglasögon, som hon kallade för solglasögon. Kul att se hur glad Malva är för vatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0