Påskhelgen!

På eftermiddagen på långfredagen åkte jag, Malva och Vide till Bokskogen. Anneli och Oskar kom också dit. Barnen sov, så vi bestämde oss för att gå 3 km. Malva vaknade efter ett tag och ville gå. Hon var jätteduktig och gick länge. Plötsligt kom hon på att hon skulle springa och trilla. Det var jätteroligt att göra om och om igen. Sista biten åkte hon vagn. Vi stannade sedan på naturlekplatsen. Hon träffade Torunn och Vidar från förskolan och fick smaka kärleksmums. Det var hur kul som helst att klättra och hoppa från höga ställen. Precis innan vi skulle åka hem, så fick hon en kanelbulle av en okänd. Malva hade gått förbi deras bord gång på gång och stannat och tittat. Varför bjuder ingen godsaker till mig?!? En riktigt härlig stund i Bokskogen. Vi får åka dit snart igen!
 
 
På lördagen var vi ute på förmiddagen. Vädret börjar bli riktigt härligt och det är många barn ute som Malva leker med. På eftermiddagen kom Marina, Bosse, William och Jennifer och hälsade på på kvällen. Malva hade sett framemot det och var ännu gladare när de kom med ett påskägg fyllt med godis. Vi bjöd på grillat och alla åt bra. Malva var glad hela tiden och busade med Jennifer och William. Till efterrätt blev det glass och kakor. Malva njöt!
 
På söndagen var vi ute igen på förmiddagen och gick på två lekplatser. Mitt på dagen körde jag till Åhus för att döma fotboll. Den här gången var jag AD. Kristianstads DFF mötte LB07 och vann med 7-0. Många löpningar upp och ner. Oftast är jag AD på herrmatcher och ibland hinner man inte alls med. Lite lättare när det är damer, även om en del är riktigt snabba. Efter matchen åkte jag till mina föräldrar och åt mat. Anneli och Oskar var kvar, så kul att träffa dem en kväll till. God mat som alltid!
 
 
Måndagen blev också en utedag på förmiddagen. På eftermiddagen spelade vi genrep i Sandby mot Borgebys u-lag. Vide blev 7-månader. Han ställer sig upp mot allt och börjar få bättre balans. Han trillar inte hela tiden, men faller några gånger per dag. Han har blivit bättre på att komma ner själv, så jag har börjat kunna lämna honom ibland. Han kryper snabbare och snabbare och kan även gå själv med gåvagnen. Duktig kille! Malva gillar inte alltid att han går och vill att han ska krypa. Hon är väl rädd att han ska börja hinna ifatt henne och hämnas på allt bus hon gör. Vide gillar att vara nära oss och följer gärna efter mig och Malva på dagarna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0