Påskveckan!

Förra helgen slutade med att vi åt tårta i Sandby och firade Jimmy. Han fick tre t-shirtar, ett par skor och en tavla med hela familjen på. Malva och Vide hade båda ögoninflammation och var inte helt på topp.
 
 
På måndagen var vi hemma och vilade upp oss. Malva hade nog feber, men vägrade att ta termometern i munnen. På kvällen var jag på träningen i Sandby. Det var tema nickar igen och inte min roligaste träning. Det blåste mycket och var kallt. Svårt att ha bollen i luften när det nästan var storm. Träningen avslutades med spel. Roligast var när Jessica sköt ett stenhårt skott som gick upp i luften och kom tillbaka i vinden.
 
I tisdags var det påskfest på Malvas förskola, men Malva fick stanna hemma. Vi passade på att måla påskägg här istället. Vide fick prova Malvas gåvagn och först var hon snäll och hjälpte honom. Hon var glad att han kunde gå, men sedan fick han inte ha den mer. Hon ville att han skulle krypa istället.
 
 
På kvällen var jag på Malmö IP och dömde Malmömästerskapet med Diana och Elif. FC Rosengård F19 - Oxie SK. Det var kallt, blåsigt och regnigt. Första halvlek var ganska jämn och det stod 1-0 till Rosengård. I andra halvlek skapade hemmalaget mer och mer och till slut vann de med 2-0.
 
I onsdags följde Malva med på Vides fröer. Vi var på Nöbbelövs mosse. Tyvärr tänkte jag inte på att vi hade tagit av den ena sittdelen på vagnen och Malva ville åka. Ett tag bar jag Vide, men sedan fick Malva stå på Linas ståbräda. Det var ganska blött av allt regnade och det var kallt och blåsigt. Vi fikade vid ett vindskydd. När det hela var slut, så gick jag och Malva och tittade på alla djuren på 4H-gården. Det var en flicka som tog ut kaninerna och borstade dem och gick med en i koppel. Malva fick hålla i några sekunder, innan hon ville göra det själv igen. Då rasade världen för Malva. Till slut gick hon omkring med det tomma kopplet. Vi tittade sedan på en häst, getter (en hette Malva), får med lamm och höns. Malva somnade på vägen hem och sov sedan i fyra timmar.
 
 
 
Igår åkte vi till Sandby. Anneli och Oskar är och hälsar på. Jag, Anneli och Oskar åkte upp till Skrylle och sprang milen. Det kändes bra till en början, men när backarna kom i slutet, så gick jag helt in i väggen. Det gick inte snabbt. Jag såg Anneli vid 8 km, som bara sprungit 9:an, men orkade inte springa ifatt. Det blir till att träna mer löpning, för så här ur form kan jag inte vara. Kom i mål på 55 minuter. För 1,5 år sedan sprang jag på 43 och det får vara målet till sommaren. På eftermiddagen skulle vi upp till Skrylle igen, men det regnade bort. Vi åkte sedan hem och hjälpte Jimmy att hämta hem sin motorcykel.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0