Frivecka!

I lördags var jag i Kalmar och dömde Elitettan. IFK Kalmar - Hovås Billdal IF. En jämn match med bra fart. Hemmalaget gjorde mål i slutet och vann med 1-0.
 
I måndags tog Malva, Vide och jag buss och tåg till Helsingborgs djurpark. Det första vi såg när vi kom in var ett nappträd. Malva tittade länge och såg efterhand flera nappar som hon också har/har haft. När jag berättade vad det var till för så verkade hon inte det minsta intresserad. Malva klappade sedan getter och var inne hos en kanin och marsvin. Vide vaknade efter en stund. Vi tittade på massor av fåglar, ekorrar, en alligator, paddor, spindlar, ormar, ödlor, kängrur, lemurer, skunkar, apor och lite annat. Malva och Vide skrattade mycket åt en kakadua, som kunde säga goddag, goddag och pappa. Efter halva rundan så började Malva tjata om studsmattorna, så höjdpunkten blev när vi kom dit. Två studsmattor och en stor hoppborg med en rutschkana, som hon åkte säkert 20 gånger. Jag och Vide hann köra en runda med en stor trampbil, innan vi tog bussen hem igen. På tåget hem slocknade vi alla. Tur att jag vaknade i tid! Vi avslutade dagen med att handla Elsa-trosor till Malva. Hon har blivit riktigt duktig och kan kissa på beställning. Det händer till och med ibland att hon själv går och kissar. Heja Malva!
 
 
I tisdags hade vi mammaträff hemma hos mig. Det var flera månader sedan sist. Kul att se alla igen och det var bara två som inte kunde. Det var lugnt från början. Ett tag var det kaos. Jag bjöd på mackor med pålägg och sedan äppelkaka med vaniljsås. I slutet var det bara Vide och två barn kvar och då blev det lugnt och skönt igen. Så mycket alla har växt och vad de har lärt sig många saker. De verkade ha kul tillsammans även om det blev lite gråt och skrik ibland.
 
 
På kvällen var det u-lagsmatch i Hardeberga mot Spjutstorps IF. Vi hade två avbytare, så alla fick spela mycket. Vi har spelövertag hela matchen. De tar ledningen, men Lotta kvitterar på en hörna slagen av Emma N. Resten av matchen skapar vi mängder av chanser. Lindell ligger bakom väldigt många. Tyvärr så lyckas vi inte få in en enda boll. Antingen har vi otur eller oskärpa vid avsluten eller räddar deras duktiga målvakt. I slutet blir det ännu tyngre då de lyckas ta ledningen på ett av våra få misstag på egen planhalva. En tråkig 2-1 förlust.
 
Idag var det riktigt fint väder. Jag och Malva passade på att cykla till Klagshamn och ta ett dopp i havet. Vi hade med mellanmål och satt och hade det mysigt i solen.
 
 
På kvällen var det fotbollsträning i Hardeberga. Härligt väder och 16 stycken. Vi började med teknik i ring. Dubbelpass, dubbelvolley, lår-volley, bröstvolley, nedtagning och nick. Vi körde sedan kvadraten i två omgångar och sedan engelska kvadraten. Mitt lag lyckades riktigt bra. Vi hade sedan en inläggsövning med avslut. Först fick jag knappt några bollar och när jag väl fick dem så missade jag, men i slutet fick jag in några. Träningen avslutades med spel. Vi hade helt olika uppställningar och det andra laget var lite bättre. Mitt lag vann ändå, eftersom vi gjorde sista målet!:) Bra jobbat alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0