Förkylt och blåsigt

I onsdags var öppethus med julpyssel på förskolan. Jag var där själv och det var inte lätt att göra smällkarameller med två lite trötta barn i knät. Det blev bara en till Malva. Sedan målade vi kottar och dekorerade med glitter och pärlor. Vi avslutade med pepparkakor, clementin, glögg och saft.
 
 
På kvällen var det Malvas gymnastik och dags för min andra gång på introkursen på crossfiten. Vi gick igenom olympiska lyft. Clean, jerk och snatch. Krävs en del koordination. Vi gjorde rörelserna med bara en pinne och sedan stången som vägde 10 kg. Ändå lite tungt efter ett tag.:)
 
På torsdagen var det Vides tur att gå till tandläkaren. Jag hämtade tidigare på förskolan och så tog vi bussen till Södervärn. Vide tyckte det var roligast att släcka lampan inne hon tandläkaren. Han visade sina tänder och hade fått två kindtänder och de andra två var på väg. Han valde en grön tandborste med grön tandkräm och Malva fick också välja. Hon valde en rosa tandborste och en lila tandkräm. Mycket otippat!;)
 

I lördags tränade Jimmy crossfit. Barnen vilade upp sig under tiden. Efteråt åt vi Kinamat på Jimmys favoritställe. Malva åt mest ris och gillade friterade bananer med glass. Vide åt som vanligt massor. Vi var sedan på glöggmingel hos Celia, Johan och Truls. Mycket folk och supergoda lussekatter. En väldigt trevlig tillställning!
 
I söndags var det avslutning på Knopparna. Blåsigt och lite småregnigt. Vi grillade korv. Malva åt bara bröden och Vide mest korv, så det jämnade ut sig. Några sånger och bus hanns också med. Efteråt var jag i Kombihallen och dömde futsal. F04 och P02. Ganska stor skillnad på tempo. Bra tempo och stämning mellan lagen.
 
 
Min förkylning kändes bättre i helgen, men nu börjar halsen kännas igen och ögonen är röda. Tycker jag har varit "sjuk" tillräckligt nu, så jag hoppas att bli helt frisk snart!
 
 Vide gillar att härma. Hoppas det fortsätte!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0