Fotbollsträning!

I lördags var vi tillräckligt friska för att åka på fotbollsträningen. Jag hade lovat Malva att hon skulle få följa med och hon såg framemot det. Dagen innan tog vi fram hennes guldjympaskor, men tyvärr glömde vi dem i hennes grodväska där hemma. Jag trodde världen skulle rasa, men det var bara att gilla läget. Vide lämnade vi i Sandby, för att jag skulle "slippa" ha koll på båda barnen. Jag undvek att sätta på mina skor i hallen, eftersom Malva då kanske inte kom ihåg sina. Det gjorde hon inte. Hon var glad över att få vara med. Jimmy höll i träningen och tjejerna jobbade på bra. Jag var imponerad att Lina dök upp på en fysträning. Inte likt henne..;) Malva var med och sprang och hoppade. Hon sparkade lite på en boll. Vi hittade sedan en myshörna i ett av rummen och hon ropade på alla tjejerna att komma. Det var bara Elle som kom en liten stund, men hon vågade inte vara kvar så länge, för hon ville inte bli anklagad för att mygla. Sista halvtimmen blev det spel. Själv kunde jag inte hålla mig längre utan satte på mig skorna och skulle vara med lite. Då började Malva leta i våra väskor och påsar och hittade sina fodrade stövlar. Hon satte på sig dem och nöjde sig med det. Hon ville också vara med på planen, så jag eller Jimmy fick underhålla henne på sidan. Kul att spela, men svårt att ta det lugnt. Riktigt bra jobb av alla som tränade. Malva ville såklart inte missa duschen med tjejerna efteråt, fast hon inte gillar att duscha. Hon tog av sig alla kläder själv och jag hjälpte henne med blöjan. Det kom några tårar i duschen, men annars gick det bra. I bilen somnade hon efter några sekunder och sedan sov hon länge. Sedan var det en stolt tjej som berättade hur duktig hon hade varit på träningen. Får se om hon kommer vilja träna fotboll fler gånger?!?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0