Gröt och BVC

I tisdags var jag och Vide på BVC och träffade föräldrargruppen. Dagens tema var mat. Vide hade smakat gröt för första gången dagen innan. Det gick nästan inte in i munnen, för tungan var i vägen. Efter ett tag började han skrika, som om den gjorde ont. Vi har försökt varje dag sedan dess och det går bättre och bättre. Nu gapar han och sväljer och vill ha mer. Idag blev det nog två matskedar. Det var inte så mycket nytt jag fick veta på träffen, men det lät som man nu rekommenderade att börja vid 6 månader istället för vid 4 som det var med Malva. Susanne tyckte dock att man skulle ge barnen, om de verkade intresserade. Jag försöker göra ungefär som jag gjorde med Malva, för det fungerade bra.
 
På kvällen var jag och Vide hos Maria på tjejträff. De flesta var där och nu även en del barn. Lilla Lova var minst, bara två veckor. Maria hade gjort en god kycklinggryta med ris och till efterrätt blev det mandeltårta. Gott och trevligt!
 
I onsdags fixade jag hemma, medan Malva var på förskolan. Hon hade varit ledsen på förskolan och pratat om mig och Vide. Det är kanske tredje gången jag hört att hon varit det, så jag hoppas det bara var en engångsgrej.
 
Igår började Malva gråta när hon gick ut. Helt nyvaken kom hon emot regn i sidled. Det stormade och hon höll på att blåsa omkull. Vi hoppas på bättre väder. Antingen varmare eller snö!:) På dagen var vi på BVC i Vellinge. Malva tyckte det var kul med alla saker. Vide blev ledsen när han såg Susanne. Han kanske kommer ihåg att hon stack honom sist?!;) Det gick bra att väga och mäta. Han vägde 7580 g var 74,5 cm lång. Båda kurvorna hade planat ut och närmar sig normalkurvan. Susanne sa att det inte gjorde något, men man såg på dem att han hade börjat bli väldigt aktiv och nu behövde få i sig mer näring. Malva tittade på allt vi gjorde och fick för besväret en söt liten grodboll. Senare på eftermiddagen var vi på banken och fixade med sparande till Vide och lite annat. Malva upptäckte direkt godisskålen, men nöjde sig sedan med äpplet jag hade med. Jimmy var sedan tvungen att jobba över, så jag kunde inte åka på inneträningen.
 
Malva gillar plötsligt spjälsängen
 
Idag har vi varit iväg hela dagen. Först skulle jag cellprov. Vi fick först vänta 45 minuter och det känns inte helt optimalt med två små. Malva sitter ju inte still länge, så jag var helt slut efter all väntan. Efteråt åkte vi till Kompassen. Malva har längtat hela veckan. Nu var Majken sjuk, men hon var glad när Fanny kom. Sångstunden var hur kul som helst. Vi gjorde ett nytt halsband, eftersom det gamla är borta. Hon lekte mycket med de äldre barnen och det var full fart. På kvällen kom farmor, Bosse och Alice. Malva blev jätteglad. Vi åt hemmagjord pizza och sedan kanelbullar och glass efteråt. Ju senare det blev ju mer speedad blev Malva. Hon somnade direkt när gästerna åkte hem.
 
Båda pizzorna tog slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0