Härlig söndag!

I söndags var det lite sol igen. Tyvärr hade snön, som föll dagen innan, nästan helt försvunnit. Jimmy åkte och tränade på dagen och vi andra gick ut. Jag hade tänkt slänga skräp på återvinningsstationen och ta med mig barnen i vagnen. Malva ville cykla, så då fick det bli så. 2 km med trehjuling till andra änden av Tygelsjö. Tyvärr har hon ju inte riktigt lärt sig att trampa och styra rätt, så jag fick hålla i styret hela vägen. Kanske inte det bästa för ryggen, men Malva var nöjd. På vägen hem pausade vi på en lekplats. Gungade, åkte rutschkana och kastade snöboll. På vägen hem kom vi till den stora skolan och sen ville hon sova. Sista kilometern bar jag trehjulingen och drog vagnen. Malva sov sedan gott i vagnen där ute, medan Vide och jag busade inne. Han har lärt sig att ta sig runt. Än så länge går det inte jättesnabbt, men han kommer dit han vill. Han har lite samma stil som Malva, men hon tog sig fram så när hon var åtta månader. Han lyckas även komma upp i krypställning, så snart kryper han nog också. Han har blivit bra på att äta. Gröten äter han ganska mycket och sedan fortsätter han smaka på olika grönsaker och frukter.
 
Paus i cyklandet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0