Nils Holgersson cupen

I torsdags på kvällen åkte vi till Skurp för att spela sjumannacup. Laget bestod av Sandra, Emma N, Carro, Hallqvist, Emma S, Linnea, Lindell, Linda, Matilda, Anna, Amanda J och jag.
 
I första matchen mötte vi Dalby/Genarp. Lite speciellt möte för Emma S, som precis gått över från dem. Vi inledde bra. Lindell slog in en frispark framför mål. Jag gick upp i närkamp med målvakten och en back, men missade bollen och den hamnade framför fötterna på Linnea som gjorde 1-0. Dalby var duktiga på att hålla i boll på mittplan, men skapade nästan inget. Vi skapade mer, men hade svårt att få till avsluten. Efter kanske halva matchen, passade jag Anna Jönsson. Hon sköt mot mål. Bollen touchade en back och ställde målvakten helt. Precis i slutet spelade Matilda mig. Jag vände om och sköt direkt. Målvakten var på bollen, men den gick in. 3-0 till oss och en bra start på cupen.
 
I andra matchen mötte vi Lunds BK, som hade spelat lika mot Oxie SK i sin första match. Lund började riktigt bra. Tidigt gjorde de 1-0. De pressade oss hårt och fortsatte att skapa chanser. Det tog några minuter innan vi hittade rätt. Vi bröt tidigt och började komma närmare deras mål. Emma Nilsson slog en lång hörna och vid bortre stolpen dök Matilda upp och nickade in 1-1. Kort därefter fick jag en boll på kanten och hittade luckan vid första stolpen. 2-1 och det kändes som vi hade tagit över matchen. Vi gjorde sedan ett riktigt snyggt mål. Carro spelade upp en boll på volley, Matilda nickskarvade vidare och Amanda Jönsson lobbade in 3-1. I slutet kommer även 4-1. Jag drev upp bollen. Linnea kom med full fart och jag spelade henne. Hon satte bollen under målvakten. Starkt att vända det tidiga underläget.
 
I sista matchen väntade Oxie SK, som vi spelade lika mot i Tomtecupen. Vi gick vidare som etta vid lika eller vinst och fick möta tvåan i grupp 1, om vi förlorade. Vi startade riktigt bra. Vi vann alla bollar och spelade runt bra och skapade chanser. Det dröjde ganska länge innan vi gjorde 1-0, men till slut kom det. Jag tog en inspark på kanten trodde jag, men tydligen var det en frispark. Matilda kom med bra fart i straffområdet och jag spelade henne på marken. Hon vräkte sig fram och slog in bollen. Vi fortsatte att vara det spelförande laget och alla jobbade stenhårt. Jag fick en boll, som jag skarvade vidare till Emma S i mitten. Kyligt slog hon bollen över målvakten till 2-0. I slutet spelade Linda mig fram för målet. Jag fick med mig bollen förbi målvakten och slog in 3-0. Det var matchen med lägst tempo och det kändes som vi hade kontroll hela tiden.
 
Vi gick vidare som gruppetta och möter IFK Malmö och Uppåkra/Staffanstorp i slutspel på söndag. Hoppas vi spelar lika bra då, för det här var kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0