Första stegen och allsång

Det har varit helt okej väder sedan vi kom hem. Själv har jag passat på att fixa lite i trädgården. Idag kom pappa och mamma. Pappa fortsatte med plattorna och mamma passade barnen. Vide har krupit och ställt sig upp väldigt länge. För några veckor sedan började han släppa det han höll i då och då. Under semestern gjorde han det mer och mer. Idag var första dagen jag såg att han tog några steg och han såg hur lycklig ut som helst. Jag trodde han skulle kunna det tidigare i sommar, men det får ta den tiden det tar. Nu kommer det nog gå snabbt, när han väl kommit på det.
 
På eftermiddagen cyklade vi ut till Limhamns småbåtshamn. Bosse, Marina, William och Jennifer hade redan åkt ut med båten, så vi skulle gå till lekplatsen istället. Då råkade mina nycklar trilla ur väskan och studsa på kanten på bryggan och ner i vattnet. Det var grumligt och växter, så vi såg inte vart de hamnade. Vi gick till lekplatsen för att hoppas att det fanns några simglasögon i båten. Barnen lekte en stund och sedan åt vi hemmagjorda hamburgare. När de kom tillbaka med båten, så visade det sig att det inte fanns några simglasögon. Jag bytte om och klättrade ner i vattnet. Det visade sig vara ungefär 2 meter djupt. Jag dök och dök. Såg ingenting och fick bara upp musslor, sjögräs, stenar och skräp. Nycklarna hade ett långt nyckelband, så jag trodde det skulle vara lättare att känna dem på botten. Det började kännas som jag inte skulle hitta dem, men till slut så såg Jennifer dem i det jag kom upp med. Vilken lättnad! Malva, Jimmy, Jennifer och William åkte en runda med gummibåten. Vi lyssnade sedan på allsången, innan vi cyklade hemåt. En härlig dag och kväll!

Kommentarer
Postat av: Agnetha

Bra gjort Helena!

2015-07-23 @ 09:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0