HBK/HIF - Klågerups GIF

Sista matchen innan sommaruppehållet, men det var kallt och lite blåsigt på Knutsvallen. Vi vann med 5-2 i första mötet. Nu såg laget helt annorlunda ut. En helt ny backlinje och Emma N som gjorde tre mål sist saknades också. Vi ställde upp med Sandra - Johanna, Maria, Linnea - Lindell, Matilda, Jessica, Emma S - Hallqvist - Amanda J, jag. På bänken började Lotta, Olinda och Sanna.
 
Vi börjar med motvind, men Lindell kommer direkt till avslut. Vi pressar på bra i början och Lindell kommer runt på kanten igen. Tidigt skjuter hon i första stolpen eller om målvakten räddar. Bollen går i ett senare läge i en hög båge mot mig som har en kanonchans, men jag missar bollen. Klågerup spelar upp sig och har några farliga skottlägen. Emma S har sedan en bra löpning och är nästan förbi ute till vänster. Jag hittar kort därefter Lindell, som springer sig helt fri i mitten. Hon försöker skjuta förbi målvakten, men hon kommer ut och räddar. Vi har någon hörna från höger, men får inte bollen på mål. Även Klågerup skapar hörnor, men vi är bra med och markerar. Efter 20 minuter får vi en hörna från vänster. Hallqvist slår den direkt i mål. Målvakten är nära att ta den, men lyckas inte. Skönt med ledning. Vi har sedan svårt att skapa chanser. Klågerup har några skott, annars inte så mycket. Med tio minuter kvar av halvleken, så får de en hörna från höger. Deras spelare skjuter den i mål. Lite högre än Hallqvists, men annars väldigt lika. Det känns som vi kan mer, men vi lyckas inte få till spelet innan pausen och det står 1-1.
 
I andra halvlek får vi lite medvind. Lotta kommer in istället för Amanda i anfallet. Klågerup börjar ganska bra, men efterhand tycker jag att vi tar över. Lindell kommer flera gånger på kanten. Efter tio minuter är det Amanda som gör 2-1, efter framspelning av Lindell. Fem minuter senare så fångar jag upp bollen från att gå till hörna och vänder in mot plan. Backen är på mig i ryggen och jag tappar balansen. Domaren blåser straff, men själv tycker jag att det var mer straff i första halvek när jag blev stämplad på foten när jag var på väg förbi. Jag sätter straffen till 3-1. Amanda kommer in igen i anfallet och Lotta flyttar ut på vänsterkanten. Nästan direkt slår hon en perfekt boll som når Lindell i straffområdet. Lindell slår bollen förbi målvakten till 4-1. Vi skapar mycket och spelar bra. Flera bra chanser. Några hörnor som är nära. Klågerup har inte mycket framåt. Med 20 minuter kvar så hittar Lindell Hallqvist i bortre delen av straffområdet. Hon håller länge i bollen och hittar till slut mig mitt framför mål. Jag skjuter in 5-1. Sanna och Olinda kommer in och kommer snabbt med i spelet. Vi jobbar på bra. Med kanske fem minuter kvar så får Klågerup en frispark långt ute på högerkanten nästan uppe vid deras avbytarbås. Deras spelare får kanonträff och bollen seglar in bakom Sandra nära krysset. Riktigt snyggt tröstmål! Matchen avslutas med att vi gör 5-2. Hallqvist skjuter mot mål och Lotta skarvar eller får håret på bollen, så det ställer målvakten. Klågerup vill ha det till offside, men själv sitter jag på bänken och kan inte alls se linjen därifrån.
 
Härligt med vinst och kul att vi gör många mål! Alla jobbar ihop och det kändes kul att föra en match igen. Sandra var duktig i mål. En säker backlinje med rutinerade Maria och två löpvilliga ytterbackar. Mittfältet sprang mycket. Jessica var kung på mitten och vann mycket boll. Hallqvist njöt i sin nya roll och var delaktig i många anfall. Mycket löpningar av både Lindell och Emma S. Nu tar vi sommaruppehåll och laddar för en spännande höst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0