HBK/HIF - GIF Nike

I tisdags spelade u-laget match mot GIF Nike. Det var riktigt dåligt väder. Blåsigt, kallt och regnigt. Vi ställde upp med Julle - Evelina, Johanna, Elle, Hallqvist - Lindell, Emma N, Olinda, Sanna - Emma S, Amanda. Matilda och jag började som avbytare.
 
Vi börjar riktigt bra i motvinden och pressar bortalaget. Amanda har ett bra avslut, men deras målvakt gör en riktigt bra benparad. Lindell får en del bra bollar att jobba på och vi krigar för att hålla undan i motvinden. Efterhand kommer Nike upp mer och mer. Vi håller ihop försvaret bra, men några gånger är de riktigt nära att få in bollen i mål.
 
I andra halvlek, så kommer jag in i anfallet och Matilda in som mittfältare. Vi har bra vind i ryggen och pressar på för ett ledningsmål. Lindell kommer snabbt runt på högerkanten och jag får ett jätteläge på en boll från henne. Tyvärr får jag inte riktigt träff, så bollen går utanför. Vi har allt spel på deras planhalva och efter tio minuter kommer ledningsmålet. Emma N frispelar mig mitt i straffområdet och jag skjuter 1-0. Bara några minuter senare, så slår Emma N en bra hörna. Emma S är först på bollen vid första stolpen och nickskarvar bollen vidare. Bollen träffar en av deras spelare och går in i mål. Nästan direkt så kontrar Nike och reducerar till 2-1. Vi fortsätter att ha mycket boll. Lindell kommer runt på kanten och spelar in bollen framför mål. Amanda J är nära att nå bollen, men istället får jag helt öppet mål vid bortre stolpen. Hallqvist flyttar upp i slutet och gör två mål. Emma N hittar henne ute på kanten och hon springer sig fri och rullar in bollen vid bortre stolpen. Kort därefter hittar jag Hallqvist i straffområdet och hon slår bollen förbi målvakten. Vi har ytterligare flera bra chanser. Emma N slår några bra hörnor och frisparkar, men 5-1 står sig.
 
Alla gör en bra match och vi jobbar hela tiden för varandra. Nike gör det bra och stör oss, men med vinden i ryggen kan vi till slut vinna enkelt. I och med segern ser det väldigt bra ut för att vinna serien. En match kvar mot Wormo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0