Kompassen och grillning

I fredags fick vi ett nytt fönster här hemma. Malva var riktigt nyfiken och kände med handen flera gånger genom den plats där fönstret hade suttit. Vi tog sedan bussen till Kompassen. Malva ville att Vide skulle vara groda och efter att hon hade varit det i första omgången, så tjatade hon sig till att Vide också fick vara det. Han satt lugnt och fint med grodmössan på huvudet. Malva målade och lekte med lera. Precis innan vi skulle hem, så ville hon göra ett pärlhalsband. Jag tyckte det räckte med ett armband och klippte bara en liten tråd. Jag fick inte hjälpa henne att hålla änden och inte heller göra en knut. Pärla efter pärla åkte ut på andra sidan utan att hon blev irriterad. Själv tyckte jag det räckte efter kanske 20 pärlor, så jag knöt en knut och då rasade världen. Vi gick sedan till Möllan och båda barnen somnade snabbt. På kvällen cyklade vi ut till Hököpinge och åt grillat. Tobbe, Johanna och Kellan var också där. Svenska jordgubbar och grädde till efterrätt. Mums!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0