Lunds BoIS - HBK/HIF

I onsdags vände serien och vi mötte Lunds BoIS på deras konstgräs. Första matchen vann vi med 5-2, men Lund har spelat upp sig och tagit flera poäng i slutet. Sommaren hade försvunnit. Det var kallt, blåsigt och regnet öste ner. Vi ställde upp med Sandra - Hallqvist, Elle, Jessica, Johanna - Lindell, Matilda, Emma N, Linnea - Amanda J, jag. Emma S, Lotta, Olinda och Sanna var redo för inhopp.
 
Vi börjar i medvind, men det är Lund som är mest på hugget. De första minuterna pressar de på bra. Efterhand så kommer vi upp mer och har mest boll. Vi kommer runt några gånger på kanterna, men vi är inte först på inläggen. Linnea får tidigt ont i ljumsken, så Emma S kommer in på den kanten. Några hörnor blir farliga, men vi får inte in bollen där heller. Lund har några bra chanser, men träffar inte heller mål. Det är mycket inkast och Jessica gör det bra. Vi avslutar med en riktigt bra målchans. Emma N slår en frispark utifrån kanten. Målvakten får sträcka sig riktigt mycket för att få tag på den, men lyckas precis. 0-0 i paus och det kändes rättvist.
 
Kallt och blött i paus, men vi värmde upp oss i omklädningsrummet. Vi bestämde oss för att ge allt och det här kunde sluta hur som helst. Lotta kommer in i anfallet. Vi startar riktigt bra. Lindell kommer direkt runt på kanten, men det blir bara en resultatlös hörna. Matchen är fortsatt jämn, men Lund har vinden i ryggen och kommer upp mer. Det skapas inga direkta chanser, så det känns som det kanske inte ska bli några mål. Efter en kvart så kommer plötsligt 1-0 till dem, från ingenstans. De får en hörna. Vi rensar undan, men sedan hamnar bollen fritt utanför straffområdet. Istället för att vi lyckas slå undan bollen, så kommer deras lagkapten och skjuter. Sandra ser inte skottet och det går in. Två minuter senare driver deras lagkapten upp bollen och får till ett hårt skott i medvinden. Bollen slinker precis in vid första stolpen. Tungt. Vi jobbar på och får en hörna strax därefter en hörna. Emma N slår in den och Matilda nickar mot mål. Jag får foten på bollen och lyckas göra mål. Nu pressar vi på bra. Lund känns stressade och vi har några bra chanser. Lindell kommer runt på högerkanten och träffar stolpen. Bollen hamnar hos mig, som stressar iväg skottet så att det går över. Vi har också en liknande chans på hörna, där Matilda nickar bollen till mig, men nu blev den lite för kort och jag fick snabbt flera personer bakom mig. Vi jobbar och jobbar, men är bara nära.
 
Tyvärr slutade det med 2-1 till Lund. De kanske var lite bättre i närkamperna, men oavgjort hade inte varit helt orättvist. Vädret förstörde mycket och det är mest det jag kommer ihåg av matchen. Det hade kunnat bli en helt annan match med bättre väderförhållanden. Nu hoppas jag sommaren kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0