Midsommar

 I torsdags fortsatte midsommarfirandet. Den här gången på Kompassen. Malva skulle egentligen vara på förskolan, men jag lät henne följa med och även mormor var där. Småregnigt när vi kom dit, men det gick bra att dansa. En man med dragspel spelade de vanliga låtarna. Malva och Lo hade roligt tillsammans. Vide dansade med mig och var glad hela tiden. Efteråt gick vi in till Kompassen. Det var kaos där. 100 stycken ville alla ha en del av tårtan. Malva och jag delade på lite rester och Vide fick några jordgubbar. Väldigt gott!
 
 
På kvällen var jag och dömde en match i division 6 herrar i Arlöv. De mötte Linero. 2-2 blev det. Stundtals i ösregn, men det var inte lika kallt och blåsigt som dagen innan. Mycket högre tempo och bättre spel än de andra herrmatcherna jag har dömt.
 
På midsommarafton körde vi upp till Skummeslöv för att fira midsommar hos Petra. Barnen sov hela vägen. Stugan hade blivit så fin. När vi kom upp så bjöd Petra på kavring med gubbröra. Malva ville inte ha, men blev glad att få vanliga ostmackor. Vi gick sedan till midsommarfirandet. Riktigt varmt på vägen, då solen tittade fram. Vädret överraskade faktiskt och det var mindre regn än vad jag hade trott. Min mamma och pappa kom efter en stund till firandet och Malva och min mamma dansade runt stången. Vide sov bort det mesta. Malva var sedan så stolt när hon själv beställde sugrörsdricka och betalade i kiosken. Hon valde apelsindricka. Det hela avslutades med Tuta och kör och sedan fick alla barn glass. Vi tog bara till Malva, men sedan delade de ut till alla och till och med Vide fick smaka. Han verkade tycka det var sådär. Kanske var för kallt. Hemvägen tog ganska lång tid, då Malva hittade mycket intressanta saker i vägkanten. När vi kom hem, så gjorde vi midsommarmat och åt. Tror vi åt först vid 18-tiden. Vi hade tänkt att grilla på kvällen, men det blev bara jordgubbar, grädde och glass. Barnen däckade helt i soffan och även vi andra var trötta.
 
 
Halv åtta gick jag, Malva och Vide upp på midsommardagen. Vi fick upp Petra en stund senare. Det blev frukost ute. Jimmy kom upp lagom till vi skulle äta. Sedan hade vi lite lekplatshäng. Petra och jag gick därefter en runda ner till stranden med barnen. Vi hittade en massa fina snäckor, men Malva var mest nöjd över två gamla golfbollar. Till en sen lunch blev det grillat. Mycket gott! En stund efter maten åkte vi hem. När vi kom hem så testade Malva och Vide vår nya lekplats. Den hade kunnat vara större och jag vet inte riktigt om den är helt klar. Malva kunde klättra upp överallt och hon har blivit en riktig klätterapa. Gungorna var också roliga. Kvällen avslutade jag med fotboll. Tyskland - Sverige. Tyskland var för bra och vann rättvist. Tråkigt!
 
 
I söndags var jag uppe i Kungsbacka och dömde fotboll. Jag tog Öresundståget dit och hem, så jag kunde ta det lugnt och luta mig tillbaka. Det var skönt fotbollsväder och fin plan. IFK Kalmar vann matchen med 4-2 mot Kungsbacka DFF. Två nykomlingar i serien. Båda hade jag dömt en gång tidigare i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0