Utflykt med Kompassen

Förra måndagen var vi på utflykt med Kompassen. Vi tog bussen från Ystadsvägen och åkte till Skrylle. Malva var på bra humör och satt en stund med Lo. Det var härligt väder. Först var vi en stund på lekplatsen och gick och tittade vid naturrum. Sedan åt vi matsäck. Dagens höjdpunkt när sugrörsdrickan kom fram. Malva sprang iväg och rakt in i skogen två gånger. Så jag bestämde mig för att vi skulle gå en runda längs Ularstigen. Lo och hennes mamma följde med. Vide somnade snabbt i bärselet. Vi kollade på myrstackar, larver, blommor och skalbaggar. Efter en stund vände Lo och hennes mamma. Vi fortsatte och hittade utelekplatsen. Malva sprang omkring där en bra stund. Sedan fortsatte vi på Ularstigen. Malva blev sedan trött, så jag fick ta henne på mina axlar. Det dröjde inte länge förrän hon somnade, så jag hade två sovande barn när jag gick tillbaka. Ganska jobbigt och svettigt. Vi tog bussen hem vid halv två och konstigt nog somnade ingen av barnen på bussen. En riktigt härlig utflykt!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken fantastisk naturlekplats! Den måste vi besöka i sommar.

2015-06-10 @ 06:40:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0