HBK/HIF - Södra Sandby IF U

Första träningsmatchen. Vi skulle egentligen ha mött Råå på lördagen, men de fick inte ihop lag. Nu blev det istället Södra Sandbys u-lag på fredagskvällen. Bra att det blev match, men tråkigt väder. Det regnade nästan under hela matchen. Vi ställde upp med Sandra - Hallqvist, Anna, Carro - Lindell, Emma N, Matilda, Linnea - jag - Linda, Emma S. Ragna och Sanna började som avbytare.
 
Vi satte press direkt och mycket spel var på Sandbys planhalva. Vi försökte att spela runt, men det blev en del felpassningar. Sandby stack emellan med några kontringar, men Sandra behövde oftast inte agera. Själva skapade vi några bra chanser och hade flera bra slagna hörnor. Ragna kom in på mittfältet istället för mig efter en halvtimme och hon kom snabbt in i matchen. Trots ett litet spelövertag, så stod det 0-0 i paus.
 
I andra halvlek startade vi som vi slutade första halvleken. Vi pressade högt upp och Sandby tappade oftast boll tidigt. Anna skadade sig efter kanske 10 minuter. Jag kom in på mittfältet och Matilda flyttade ner som mittback. Nästan allt spel var nu på Sandbys planhalva och vi skapade flera riktigt bra chanser. Antingen missade vi målet eller så räddade Anna (Lindells syster). Efter ett tag kom 1-0. Emma hittade Ragna, som kyligt lobbade in bollen i mål. Vi skapade sedan flera riktigt bra chanser. Matilda var riktigt nära att nicka in två hörnor. Lindell hade ett stenhårt skott i stolpen och två precis över. Även Hallqvist sköt precis över i ett bra läge. Emma frispelade mig, men målvakten räddade mitt skott. 2-0 kom när Linda hittade Sanna. Sanna rullade bollen förbi målvakten in i mål. Vi var sedan nära fler mål, men matchen slutade 2-0.
 
Jag tycker vi gör en bra match för att vara första träningsmatchen. Sandbys unga spelare är riktigt bra. Kul att Ragna och Sanna gjorde mål. Det kanske betyder att det är bra att vila sig i form?!?;) Själv kändes det helt ok, trots att jag spelade där jag aldrig brukar spela. Jag var inte alls lika trött som förra helgen och jag börjar äntligen bli helt frisk. Ny match nästa helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0