Vides namngivningsfest!

Jag var uppe till ett och fixade smörgåstårtor och kakor. Sedan vaknade Vide och kände inte för att sova. Blev bara 2 timmars sömn, men det får man ta. Vi packade ihop allt vi behövde och åkte till Hardebergas klubbstuga vid 10-tiden. Jag åkte via Sandby och hämtade nyckeln. Sedan upp till Hardeberga. Jimmy dök upp efter en stund och båda barnen passade på att sova inför festen. Vi bar in och förberedde. Jag dekorerade mina smörgåstårtor och Jimmy, mamma, Anneli och Oskar dukade och gjorde fint. Anneli körde sedan och hämtade Mikael, pappa och smörgåstårtorna, som pappa hade gjort.
 
Gästerna dök upp vid 13. Tror vi blev 64. Alla utom en kom, så det blev fullt. De som ville gjorde först tipsrundan med frågor om Vide. 14 frågor. Marianne, Bosse och Margit blev vinnare med 10 rätt. Anneli, Oskar och Mikael och Jennifer och Marina var hack i häl på 9 rätt. 3 rätt hade de som var minst kunniga om Vide. Sedan var det dags för smörgåstårta. Barnen och de som ville fick korv med bröd. Alla åt bra, men det blev ändå mycket mat över. Jag öppnade paket efter maten. Vide fick väldigt mycket fint. Kläder, leksaker, böcker och prydnader. Även Malva fick några paket. Ett par solglasögon var favoriten! Vi bjöd sedan på fika. Kärleksmums, bärkaka, kokostoppar, cookies och glass. Grädde och vaniljsås till de som ville ha. Ida och Sofie fick äppelpaj. Vi var nöjda med Vides fest och alla verkade ha trevligt. Kul med så många barn och de verkade ha kul. Det var mycket skratt och lite gråt! Tack alla som kom och gjorde festen så lyckad!
 
 
Vi fick bra hjälp av många att städa undan. Extra tack till mina föräldrar och syskon, Marina och Marianne, som lade ner mycket tid i köket. Vid sju var vi helt klara och jag och mamma körde ner till Sandby. Det blev kebabtallrik och melodifestivalen. Själv somnade jag och sov bort några låtar. Båda barnen var också helt slut efter festen.
 
 Bilder från Mikael
 
Bilder från Max

Kommentarer
Postat av: agnetha

Vi tyckte också att det blev en mycket lyckad namngivning. Kul med barn i olika åldrar! :-)

2015-03-14 @ 10:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0