Lekplatser och annat skoj

I torsdags var jag på lönesamtal på jobbet på morgonen. Har ju inte jobbat så mycket sedan jag hade sist i höstas, så det var inte så mycket jag hade att komma med. Min pappa lämnade Malva på förskolan och vi var sedan hemma samtidigt. På dagen klippte jag gräset för första gången med den nya gräsklipparen och den fungerade smidigt. På eftermiddagen hämtade vi Jimmy på jobbet och åkte sedan till Sagolekplatsen i Slottsparken. Malva hade hur kul som helst. Hon ser upp till alla äldre barn. Det var en pojke, som tog av sig skorna och gick barfota. Självklart skulle hon också göra det och det tog lång tid innan jag fick på henne skorna igen. Vi var sedan hos Linda och Jill och de bjöd på pannkakor med grädde och sylt. Malva åt mest sylt och grädde. En trevlig kväll!
 
 
På fredagen tog vi bussen in till Södervärn och gick till Pildammsparken. Vi hade bestämt träff med Emil, Stella och Alice på Teaterlekplatsen. Malva och Stella lekte bra tillsammans eller på olika håll. Vi gick också en sväng till slussarna och det var hur kul som helst att leka med vattnet. Malva blev blöt om tröjarmarna och lyckades även doppa ena skon. Vi åt frukt och macka och sedan fortsatte leken. Vi stannade tre timmar på lekplatsen och Malva var nog en timme på studsmattan. Efteråt gick vi via Möllan och träffade Mikael. Alla ville bjuda Malva på frukt och hon tackade och åt och åt. Vattenmelon, vindruvor och jordgubbar. Ibland är det bra att vara liten och söt. På kvällen kom Petra. Vi åt grillad kycklingfilé och korv med potatisgratäng. Vi snackade och kollade lite på Let's Dance.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0