Skogsmys, tårttävling och träning

I helgen passade vi på att vara mycket ute i skogen. På lördagen var det perfekt höstväder. Vi var många ute i Törringelund. Mycket lek, bus, pyssel och grillning.
 
 
På söndagen var det lite sämre väder, men lika mysigt ändå. Mycket bus i löven. Mormor var också med.
 
 
På kvällen var jag, Jimmy och Vide på avslutning i Hardeberga. Claudio och Stefan hade varit och skjutit i Falsterbo på eftermiddagen. Det bjöds på taco i klubbstugan. Matilda och Julle hade fixat jättebra. Kvällen avslutades med tårttävling. Stefhan gjorde den snyggaste tårtan och Anita den godaste, men i hårdare konkurrens. Trevlig kväll!
 
 
I måndags var vi i Eslöv och hälsade på Ida, Malte och lille Tore. Malva och Malte lekte mycket. Vide försökte hänga på. Ida hade gjort en god skinkpaj. Barnen lekte sedan ute och hade kul i trädgården och sandlådan.
 
På kvällen var jag på inneträning. Vår andra, men min första. Riktigt kul och bra tempo för att vara i början. De små målen gör att det inte blir lika mycket mål, men några fina hann vi med!
 
På tisdagen var det Halloweenfest på förskolan. Malva var prinsessa och Vide tiger. Malva har längtat efter denna dagen länge och valet av utklädnad var inte svårt. De hade haft disco och haft lite läskiga saker framme. Efteråt hade Malva varit helt slut och hon sov när jag hämtade dem.
 
 
Igår var jag på cirkelfys på dagen och har fått lite träningsvärk. På kvällen hade Malva gympa igen. Hon gjorde en jättevurpa på vägen dit med sin sparkcykel och bet sig i läppen, så det kom ganska mycket blod. Tror inte hon såg det, för tårarna försvann snabbt. På gympan stod de på händer för första gången. De hade hjälp av fröknarna, för de känns lite för små för att stå på händer själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0